آیا کالری سوزی با چربی سوزی فرق دارد؟

کالری سوزی و چربی سوزی چه فرقی با هم دارند؟

سوختن کالری‌ها و چربی‌ها ی بدن  در طی روز  انرژی مورد نیاز جهت  فعالیت و  متابولیسم بدن را تامین می کند . زمانی که ورزش می‌کنیم، بدن ما برای تهیه سوخت، سراغ کالری‌های تازه مصرف شده و همچنین چربی‌های از پیش ذخیره شده می‌رود.اگر کالری که مصرف کرده‌ایم کمتر از کالری باشد که می‌سوزانیم، بخشی از انرژی که در حال مصرفش هستیم از چربی‌های ذخیره شده تأمین می‌شود. برای سوزاندن نیم کیلو چربی، باید ۳۵۰۰ کالری بسوزانیم .سوزاندن کالری بیشتر از میزان مصرف شده، بدن را مجبور می‌کند تا به سراغ انرژی اندوخته شده به عنوان چربی برود.

تفاوت چربی سوزی با کالری سوزی

منشاء چربی بدن چیست؟

مواد غذایی که در طی روز استفاده می نماییم دارای کالری می باشد این کالری ها  یا فوراً استفاده می شوند  و یا به عنوان انرژی در بدن ذخیره  می‌شوند. کالری‌های غیر ضروری  به تری گلیسیرید تبدیل شده و  در سلول‌های چربی ذخیره می‌شوند.تری گلیسیریدها توسط  چربی‌های موجود در غذا و یا  کربوهیدرات‌ها به وجود می آیند . زمانی که گرسنه ایم  بدن ما برای تامین انرژی  از  ذخایر تری گلیسیرید استفاده می کند .

اثرات ورزش در کالری یا چربی سوزی

زمانی که کالری کمتری دریافت می کنیم  و سطح فعالیت بدنی مان را بالا می‌بریم  با کمبود کالری مواجه می‌شویم. در این حالت بدن مان برای تأمین انرژی سراغ ذخایر چربی خواهد رفت. بدن ما با کالری سوزی از  عملکردهای متابولیسمی، فعالیت های بدنی و گوارش حمایت می کند . اما  به محض  روبرو شدن با کمبود کالری  چربی سوزی شروع خواهد شد.

یادآوری

اگر همیشه کالری دریافتی شما  بیشتر از نیازتان باشد ، کاهشی در چربی بدن‌تان نخواهید داشت. حتی اگر ورزش کنید،کالری های دریافتی مازاد  به عنوان تری‌گلیسیرید در بدنتان ذخیره خواهد شد . در این حالت، شما در حال کالری سوزی اما  ذخیره چربی هستید.پس  اگر می‌خواهید به مرحله چربی سوزی برسید تا  وزن کم کنید،باید کالری کمتری مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *