افزایش قدرت عضلات سبب تناسب اندام می شود

دستگاه ماهیچه‌ای از ماهیچه‌ها تشکیل می‌شود و  ماهیچه ها همه کاره بدن هستند  ، فعالیت ماهیچه ها  خطر ابتلا به دیابت و پوکی استخوان را کاهش می دهد، ماهیچه ها به شما کمک می کنند تا  حرکت کنید وسبب  هضم غذا و  پمپاژ مواد مغذی  به بدنتان میشوند. ماهیچه ها مولد ومنبع تامین  اسیدهای آمینه  برای  بخش های حیاتی بدن نظیر قلب می باشند  .

مصرف این مواد سبب تقویت عضلاتتان می شود

مواد غذایی معرفی شده در این مطلب به شما کمک می کند تا ماهیچه هایتان را قوی و سالم نگه دارید:

1- ماهی 

با مصرف دوبار ماهی در هفته کل اسید آمینه مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها و بازسازی بافت ها را  به دست آورید . بین حجم عضلات و سلامتی بدن ارتباط  مستقیمی  وجود دارد . با افزایش سن حالت عضلانی بدن از دست می رود وسبب افت کیفیت زندگی، تعادل، قدرت و توانایی بدن می شود.برای پیشگیری از چنین حالتی  ماهی هایی که از نظر امگا۳ غنی باشند مانند سالمون ،قزل آلا،  ساردین را به برنامه غذاییتان اضافه کنید  امگا۳ موجود در ماهی سرعت از بین رفتن ماهیچه ها در هنگام پیری را کاهش می دهد.

2-شیر

شیر با دارا بودن  ویتامین ها و مواد معدنی نظیر کلسیم  از مواد غذایی  برای تقویت عضله است وسبب استحکام و افزایش کارآیی عضلات می شود.

3-کاهو 

کاهو سرشار  از پتاسیم و آنتی اکسیدان هاست که برای ساخت  وتقویت ماهیچه ها بسیار مفید است و موجب حجم دهی بیشتر عضلات ميشود.آنتی اکسیدان  و ویتامین ث موجود در کاهو سبب خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن می شود..پتاسیم موجود در این گیاه  تاثیر اسید اضافی ناشی از مصرف گوشت و  لبنیات را که سرعت  زایل شدن ماهیچه افزایش می دهد خنثی می نماید .علاوه بر استفاده از کاهو از مصرف فلفل، کیوی، هندوانه، خربزه، مرکبات وسیب زمینی را فراموش نکنید.

 

4-تخمه کدو

تخم کدو منبع غنی از مواد معدنی نظیر  منیزیم، منگنز، آهن و مس است. مواد معدنی باعث رشد عضلات ،ساخت  بافت ها و تشکیل  آنزیم ها شده و از ارتباطات بین سلولی پشتیبانی می کنند.  منیزیم موجود در تخمه کدو پروتئین مورد نیاز  ماهیچه ها را تامین  می کند. آهن سبب  استقامت و استحکام  عضلات شده . و منگنز آنزیمهای لازم برای  بازسازی عضلات را تامین می کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *