با مصرف فلفل دلمه از ابتلا به سرطان پیشگیری کنید

فلفل دلمه چیست؟

فلفل دلمه‌ نوعی فلفل از  خانواده‌ی فلفل‌هابوده که قبل  از رسیدنِ کامل  رنگ آن سبز بوده و پس از رسیدن زرد و سپس قرمز  خواهد شد .فلفل دلمه ای هایی که در انتها  چهار پایه یا برجستگی دارند ماده و آن‌هایی که سه پایه یا برجستگی دارند جزو نرها هستند. فلفل دلمه ای خواص بی شماری دارد و برای بدن بسیار مفید است این مقاله به بررسی خواص تغذیه ای فلفل دلمه می پردازد.

 

خواص تغذیه ای فلفل دلمه

 

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در فلفل دلمه‌ کدامند؟

فلفل دلمه‌ای منبع غنی  از ویتامین C ،ویتامین A ،ویتامین B6 ، B9 ، ویتامین E ، آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم ،زینک، بتاکاروتن و فلاوونوئیدهاست.  فلفل دلمه‌ای زرد تامین کننده‌ی ویتامین B9 بوده و فلفل دلمه‌ای سبز منبع ویتامین K می‌باشد.

فلفل دلمه در درمان چه بیماری هایی موثر است؟

  1. فلفل دلمه با داشتن سطح بالایی از  ویتامین‌ها، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و فیبرها نقش مهمی در حفظ سلامتی بدن دارد.فلفل دلمه‌ در میان سبزیجات به بمب ویتامین ث معروف بوده و این  ویتامین با دارا بودن خواص آنتی‌اکسیدانی در پیشگیری از ابتلا به سرطان ها تاثیر بسزایی دارد همچنین ویتامین ث در کاهش استرس و اضطراب ،بهبود جذب آهن در بدن ،پیشگیری و درمان سرماخوردگی ،کلاژن سازی و جوان سازی پوست  و محافظت از بدن در مقابل رادیکال های آزاد ویتامین مفیدی محسوب می شود .
  2. ویتامین ای موجود در فلفل دلمه ای سبب تحریک قوای جنسی شده و از پیری زورس جلوگیری می کند .
  3. ویتامین A نیز از ابتلا به بیماری‌های مزمن پیشگیری کرده و در تقویت قوه بینایی سودمند است.
  4. فلفل دلمه‌ای  با دارا بودن ویتامین های ب در تقویت سیستم عصبی و رشد موها و محافظت از پوست مفید می باشد.
  5. در نهایت باید گفت با مصرف فلفل دلمه از بروز  بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش قدرت بینایی و انواع سرطان در بدن جلوگیری کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *