با مواد غذایی ضد سرطان آشنا شوید

1- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یا دارا بودن سطح بالایی از  ویتامین C ،و  “لیکوپن” خطر ابتلا به سرطان های پروستات و تخمدان را کاهش می دهد.

ّ
2- کلم بروکلی

کلم بروکلی  ، منبع غنی از “سولفورافان” ( sulforaphane ) می باشد . این ترکیب در پیشگیری از  بروز سرطان های معده ، سینه و پوست موثر است.

3- توت ها

توت ها حاوی  ماده ای به نام “آنتوسیانین” ( anthocyanin ) هستند. این ماده دارای خواص  آنتی اکسیدان قوی بوده واز ابتلا به  سرطان های روده بزرگ و مری جلوگیری می نماید.

میوه ها و سبزیجات ضد سرطان

4- اسفناج

اسفناج دارای  آنتی اکسیدان هایی به نام های “لوتئین” ( lutein )، ویتامین های A ، C و E می باشد. مصرف اسفناج در پیشگیری از سرطان های کبد، ریه، سینه، تخمدان، روده بزرگ و پروستات مفید می باشد.

5- هویج

هویج با داشتن  “بتاکاروتن”جهت  جلوگیری از سرطان های ریه، دهان، حلق، معده، روده، کیسه صفرا ، پروستات و سینه بسیار مفید می باشد.

6- سیر

مصرف سیر در افراد سالم سلول های سرطان زا را از بین می برد و در بیماران سرطانی، رشد این سلول ها را کُند می کنند.، سیر خطر سرطان های معده، روده بزرگ، مری و سینه را کاهش می دهد.

7- آناناس

آناناس با  داشتن  آنتی اکسیدان و ویتامین C از بدن شما  را در برابر سرطان های ریه و سینه محافظت  می کند.

8- سیب

سیب نیز دارا خواص  آنتی اکسیدانی می باشد. سیب ، به علت وجود ماده ای  به نام “quercetin” در پیشگیری از  سرطان های  ریه و  سرطان پروستاتبسیار مفید می باشد.

9- پرتقال

پرتقال  منبع غنی  و بمب ویتامین C محسوب می شود . مطالعات  نشان داده است که، این میوه اثر ضد سرطانی داشته و  از ابتلا بدن به  سرطان معده و ریه جلوگیری می کند.

10- انگور

انگور حاوی  موادی است  که از فعالیت آنزیمی که مسئول ساخت و رشد سلول های سرطانی در بدن است، جلوگیری می کند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *