خواص مریم گلی

خواص اعجاب بر انگیز مریم گلی بر بدن شما

1-پیشگیری از آلزایمر  با مریم گلی

مریم گلی از اکسید شدن  مواد چرب در سیستم عصبی پیش گیری کرده و با به تعویق انداختن  روند تخریب سلول‌ های عصبی  باعث بهبود و تقویت حافظه می‌شود.  مریم گلی برای مقابله با بیماری آلزایمر  نیز موثر می باشد .  چرا که مریم گلی  از ترشح آنزیمی که سبب کاهش سطح یکی از انتقال‌ دهنده‌ های عصبی که سبب بروز آلزایمر  می شود پیش گیری می نماید .

2- مریم گلی محافظ دستگاه گوارش 

مریم گلی با داشتن خواص ضد اسپاسمی خود در تسکین درد های ناشی از  گرفتگی عضلات  معده  وسوزش معده موثر می باشد مریم گلی در  تسکین و کاهش  درد های مربوط به عادت ماهانه زنان بسیار سودمند است  و مصرف آن نقش موثری درحفاظت از دستگاه گوارش دارد.  مصرف مریم گلی در درمان و  مقابله با نفخ و گاز معده   می تواند اثرات قابل توجهی داشته باشد.

مصرف مریم گلی خواص زیادی دارد

3-خاصیت ضد ویروسی مریم گلی 

یکی دیگر از خواص مریم گلی خاصیت ضد ویروسی آن می باشد ؛مریم گلی به عنوان  یک  ضدویروس برای درمان  تبخال بسیار موثر است . اگر  چند قطره  روغن گیاهی به نام اسطوخودوس را با چند قطره روغن گیاهی مریم گلی  و روغن زیتون مخلوط نمایید و بر روی تبخالتان بزنید  خواهید دید که خیلی زود از شر  تبخال خلاص خواهید شد.

4- مریم گلی در بهداشت دهان و دندان 

یکی دیگر از خواص مریم گلی خاصیت ضد عفونی کنندگی آن  می باشد . با مصرف مریم گلی از تکثیر باکتری‌ های تشکیل‌ دهنده‌ ی پلاک های  دندانی جلوگیری نموده و از لثه هایتان محافظت کنید . این گیاه به صورت کپسول، برگ خشک، روغن گیاهی  در عطاری ها به فروش می رسد که پس از مشورت با دندان پزشک خود  و کسب اجازه از او می توانید از خواص بی شمار مریم گلی در درمان بیماری های دهان و دندان بهره مند شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *