عوامل موثر در ثابت ماندن وزن هنگام استفاده ار رژیم های کاهش وزن چیست؟

در این مقاله به بررسی دلایل شکست در رژیم و پایین نیامدن وزن میپردازیم .ثابت شدن وزن در میانه راه گرفتن رژِیم های لاغری  طبیعی است اما وجود برخی عوامل در طولانی شدن این حالت موثر بوده و گاهی  ممکن است باعث شکست کامل برنامه کاهش وزن شود. در این مقاله به بررسی این عوامل می پردازیم .

 

عوامل ثبات وزن هنگام استفاده از رژیم های لاغری

1- کمبود خواب

اگر کمتر از 7 ساعت در شبانه روز می خوابید به کمبود خواب دچار هستید و این کمبود خواب سبب افزایش هورمون کورتیزول، قند خون و انسولین می شود .کمبود خواب باعث مقاومت بدن نسبت به انسولین شده و نهایتا چربی بیشتری در بدن تان ذخیره خواهد شد.

2-  مصرف غذا در بازه های زمانی بسیار کوتاه

برای کاهش وزن بهتر باید غذا را در حجم کمتر اما در وعده های بیشتری میل کنید اما باید این را بدانید نباید  هر نیم یا یک ساعت یک بار یک میان وعده کوچک بخورید.در این صورت نه تنها لاغر نمی شوید  بلکه  سطح انسولین خون خود را بالا برده اید و نتیجتا بدنتان چربی کمتری می سوزاند.

3- مصرف بیش از حد مواد شیرین

مصرف بیش از حد مواد شیرین و افزودنیهای خوراکی در  اغلب نوشیدنی ها، آبمیوه های صنعتی، دسرها نیز سبب ثابت ماندن وزن شما و افزایش وزنتان می شوند .

قند فروکتوز که در برخی از این خوراکی ها وجود دارد  مستقیما به کبد رفته و به چربی تبدیل می شود.

4- داشتن استرس 

استرس در افزایش  سطح هورمون کورتیزول در بدن نقش موثری دارد . این هورمون سطح هورمون سروتونین در بدن را کاهش داده و میل شما را به شیرینی بیشتر می کند و در نتیجه سبب چاق شدن شما می شود و طبیعتا  وقتی که  رژیم لاغری دارید اما نمی توانید  استرس تان را کنترل کنید، روند کاهش وزن تان هم متوقف شود.

5- کمبود ویتامین D بدن 

ویتامین D از جمله مهم ترین ویتامین های موردنیاز بدن است که بدون آن نمی توانید چربی زیادی بسوزانید و در نتیجه دچار ثبات وزن هنگام گرفتن رژیم لاغری می شوید.

6-کمبود آب در بدن

نوشیدن  آب 8 تا 10 لیوان در طی روز ، اشتها را مهار می کند و جلوی پرخوری را می گیرد و  کم آبی باعث می شود که کلیه ها و کبد متحمل بار اضافی شده و در نتیجه بدن به جای سوزاندن چربی، تمایل بیشتری پیدا می کند که مولکول های چربی را حفظ و ذخیره کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *