مصرف خوراکی های حاوی فیبر در کاهش وزن موثر است

فیبر چیست؟

به  الیاف یا صمغ‌ های گیاهی كه به زبان خیلی ساده حجم معده شما را اشغال می‌كند و باعث ایجاد احساس سیری‌تان خواهد شد فیبر گفته می شود.با مصرف مواد حاوی فیبر اشتها کاهش یافته حجم معده شما پر شده و  پرخوری متوقف خواهد شد. فیبر کافی برای کمک به روند کاهش وزن نقش موثری دارد . این مقاله به معرفی سه خوراکی غنی از فیبر جهت رسیدن به وزن آیده آل پرداخته است .

 

1-کدو سبز دشمن چربی های شکم 

کدوی سبز  با بهره‌مندی از 2 ماده فیتو شیمیایی به نام‌ های لیتویین و زیاکسانتین و بالا بودن فیبر بالا در کاهش وزن اثر چشمگیری دارد .بدین منظور کدوی سبز را رنده کرده و همراه ماست مصرف کنید .

 

کدو سبز حاوی فیبر

 

2-توت‌فرنگی منبع غنی از فیبر

توت‌فرنگی با بهره‌مندی از فیبر کافی برای کاهش وزن بسیار مناسب است.یک فنجان توت‌فرنگی که هر کدام از وسط دو نیم شده باشند معادل 3 گرم فیبر به بدن می‌رسانند. در عین حال با خوردن توت‌فرنگی روزانه می‌توانید بیشتر از آنچه تصور می‌کنید ویتامین C و البته آنتی‌اکسیدان به بدن برسانید به طوری که پوستی شاداب‌تر و البته جوان‌تر از سن واقعی‌تان خواهید داشت. پس بدانید توت‌فرنگی یکی از آن خوراکی‌های فیبردار تابستانی است که می‌تواند در عین خوشمزگی برای وزن کم کردن هم به کارتان بیاید.شما به جای مربای صبحانه می توانید توت فرنگی را برش داده و میل نمایید .

 

توت فرنگی سرشار از فیبر

3-ذرت خوراکی پرطرفدار

با مصرف یک فنجان ذرت شیرین پخته‌شده کالری زیادی به بدن می‌رسانید اما در عین حال میزان فیبری هم که دریافت می‌کنید نیز زیاد خواهد شد. شما با میل کردن یک فنجان ذرت پخته‌شده معادل 177 کالری دریافت می‌کنید و این در حالی است که این مقدار ذرت 5 گرم فیبر به بدن خواهد رساند. این ماده خوراكی خوشمزه و پرطرفدار است. می‌توانید از آن در سالاد سبز هم استفاده کنید که اتفاقا این سالاد منبع غنی دیگری از فیبر است و استفاده از ذرت می‌تواند مقدار فیبرش را افزایش دهد.

ذرت سرشار از فیبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *