میوه ها و سبزیجات صفرکالری در رژیم های لاغری

1-خیار

خیار پوست  شما را شاداب می‌کند و حاوی  مقادیر بسیار زیادی آب بوده که  می‌تواند بدن شما را  در فصول گرم سال خنک نگه دارد.خیار حاوی  ویتامین K وC، پتاسیم و ترکیبی به نام سیلیکا بوده که سبب استحکام  بافت‌ هایی نظیر عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و استخوان‌ها، می شود .خیار صیفی است که صفر کالری بوده و در رژیم های کاهش وزن هنگام گرسنگی می تواند به خوبی شکم شما را پر کرده و از گرسنگی نجات دهد.

 

خیار و کاهش وزن

2-کرفس

هر ساقه متوسط  کرفس  تنها شش کالری انرژی  دارد   یک فنجان کرفس می‌تواند یک‌ سوم از نیاز روزانه‌ بدن شما به ویتامین K، A، فیبرهای غذایی، فولات و پتاسیم را تامین کرده و در راه رسیدن به تناسب اندام سبزی مفیدی محسوب می شود .آب کرفس نیز در آب کردن چربی های شکم نقش اساسی داشته و با خوردن آب کرفس می توانید به راحتی شکمتان را کوچک کنید.

 

کرفس و کاهش وزن

3-زرد‌آلو

این میوه‌ تابستانی و زیبا، منبع غنی از بتاکاروتن و  ویتامین‌ های A، C و E و کاروتنوئید می باشد .هر عدد زرد آلو بیست کالری دارد و این میوه در زمره میوه های کم کالری قرار می گیرد .

 

زردآلو کم کالری و کاهش وزن

 

4-گوجه‌فرنگی

گوجه فرنگی با دارا بودن لیکوپن به حفظ شادابی پوست کمک کرده و آن را جوان نگه می‌دارد و از بدن در مقابل سرطان ها محافظت می کند . لیکوپن موجود در گوجه فرنگی با کاهش هورمون اشتها، به احساس سیری افراد طولانی مدت کمک می کند. و از این طریق ، در کنترل وزن افراد تأثیر زیادی دارد.

 

گوجه فرنگی صفر کالری مناسب کاهش وزن

5-قارچ

مصرف قارچ  به صورت خام یا پخته داروی ضد سرطان طبیعی بوده  و می‌تواند سطح ایمنی بدن را بالا ببرد. از این گذشته مصرف قارچ به افزایش سوخت و ساز بدن منتهی شده که عنصری کلیدی در رژیم‌های لاغری به شمار می‌رود.

 

قارچ و کاهش وزن

6-مرکبات

میوه هایی که در این دسته قرار می گیرند مانند لیمو و پرتقال و گریپ فروت  سرشار از ویتامین C  بوده و  افرادی که روزانه مقادیر بیشتری از ویتامین C مصرف می‌کنند، کمر و پشت باریک‌تری دارند.همچنین  افرادی که میزان بیشتری از این ویتامین را مصرف می‌کنند، هنگام ورزش‌های هوازی 25 درصد بیش از دیگران چربی می‌سوزانند .

 

مرکبات صفر کالری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *