نکات مهم در مورد مصرف سالاد در رژیم های لاغری

نکات مهم در مورد مصرف سالاد در رژیم های لاغری

فواید مصرف سالاد برای بدن

برای رسیدن به وزن ایده آل مصرف سالاد در تمامی رژیم ها و برنامه های غذایی کاهنده وزن به شما توصیه می شود . سالاد به دلیل محتویات تشکیل دهنده علاوه بر کمک به تناسب اندام نقش مهمی در سلامت افراد ایفا می کند سبب بهبود دستگاه گوارش می شود و با افزایش کارایی دستگاه گوارش و کمک به عمل هضم و تسهیل حرکت روده ها از ابتلا به یبوست پیشگیری می کند.

مصرف سالاد در رژیم های لاغری

سالاد و تناسب اندام

اگر بتوانیم سالاد را جزو لاینفک سفره غذایمان نماییم بی شک اولین قدم را در راه حفظ سلامت و تناسب اندام خود برداشته ایم.اما باید بدانیم  که  هرگز سالاد را جایگزین غذای اصلی نباید کنیم .باور غلطی که در بین برخی افراد دارای اضافه وزن رواج پیدا کرده این است که به جای خوردن ناهار و یا شام فقط از سالاد استفاده می نمایند و با اضافه کردن  کمی گوشت مرغ، تن ماهی، لوبیا، ذرت می خواهند مواد مغذی از طیف سایر گروه های موجود در هرم غذایی را به بدن خود برسانند . اما باید گفت  كه سالاد فقط می‌تواند مقداری از انواع ویتامین‌ ها، املاح و فیبرهای بدن را تامین کند پس مطلوب تر آنست که از سالاد در کنار غذاهای قید شده به عنوان ناهار ویا شام استفاده نمایید .

توصیه های مفید در مورد مصرف سالاد در افراد چاق و لاغر

افراد چاق و دارای اضافه‌ وزن باید سالاد را قبل یا همراه غذا بخورند تا احساس سیری کرده و از پرخوری در آن ها جلوگیری شود و افراد لاغر برای افزایش وزنشان  پس از خوردن کامل غذای خود سالاد را مصرف نمایند.استفاده از  سس مایونز و روغن زیتون در افراد لاغر ممنوعیتی نداشته ولی   افراد چاق، افراد دارای اضافه وزن   سالادشان  را باید با چاشنی‌هایی مانند انواع ادویه‌ها، آبلیمو، سرکه، آبغوره یا آب نارنج، طعم‌دار کنند و از استفاده از انواع سس های سالاد که امروزه  در بسته بندی های مختلف و با نام های متفاوت در بازار موجود است خودداری کنند.

به این مطلب رای دهید
‏‎[تعداد رای کاربران]

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *