چه راه هایی سبب تسریع در روند کاهش وزن می شوند؟

این مطلب سعی دارد تا شما را با برخی از روش های تسریع در کاهش وزن آشنا کرده  ورویای رسیدن به تناسب اندام را برای شما محقق سازد.

راه های رسیدن به تناسب اندام

 

1- نیم ساعت قبل از مصرف وعده های غذایی آب بنوشید

مصرف یک لیوان اب قبل از صرف هر وعده غذا سبب بروز احساس سیری در شما می شود و مانع پرخوری می شود.

2-حذف مواد پرکالری

از مصرف مواد پرکالری  مانند فست فود ها چیپس ،پفک، نوشابه ،شربت ها ،شیرینی جات و انواع شکلات پرهیز کنید حذف این مواد از برنامه غذایی شما کمک زیادی به کاهش وزنتان می کند .از میوه ها وسبزیجات تازه جهت جایگزینی این مواد استفاده کنید.

3- خواب مناسبی داشته باشید

داشتن خواب مناسب از بروز احساس خستگی و گرسنگی در شما جلوگیری می نماید با داشتن خواب مناسب اولا پرخوری نکرده و ثانیا هورمون رشد به اندازه در بدن ترشح می شود.

4-کالری شماری کنید

یکی از روش های مطلوب در راه رسیدن به کاهش وزن وتناسب اندام استفاده از روش کالری شماری می باشد.امروزه با توسعه اینترنت و استفاده همگان از این پدیده به راحتی کالری های مواد غذایی را پیدا کرده و برای خود در دفتری یادداشت کنید و براساس شاخص توده بدنی میزان کالری مصرفی در طی روز را محاسبه کرده و با محاسبه کالری مواد مصرفی طی روز  راه رسیدن به وزن ایده آل را هموار نمایید.

5- ورزش را فراموش نکنید

رژیم غذایی به تنهایی در کاهش وزن موثر نمی باشد همراهی برنامه غذایی مناسب با انجام ورزش های هوازی مانند شنا و دویدن و …  یا نیم ساعت پیاده روی روزانه در راه رسیدن به تناسب اندام وتسریع روند کاهش وزن بسیار موثر است.

6-فیبر را در برنامه غذاییتان بگنجانید

http://salamatweb.ir/walking-and-weight-loss/مصرف سبزیجات تازه و میوه های حاوی فیبر نظیر سیب پرتقال کرفس گوجه فرنگی کاهو وخیار و انواع کلم علی الخصوص کلم بروکلی و ……با بهبود کارایی دستگاه گوارش و تسریع عمل هضم غذا و پیشگیری از یبوست  نقش موثری در کاهش وزن دارند.

 

 

 

 

 

 

 

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *