آیا از عوارض رنگ مو اطلاع دارید؟

1-احتمال ابتلا به حساسیت

استفاده از رنگ مو های شیمیایی خطر ابتلا به حساسیت را ممکن است به همراه داشته باشد . رنگ مو به علت داشتن  ماده‌ای به نام پارا-فنیلین دی‌آمین یا همان PPD در برخی افراد سبب بروز واکنش های آلرژیک پوستی شده و خود را به شکل  خارش و سوزش پوست سر، قرمز شدن و تورم پوست، ایجاد شوره و تورم در اطراف چشم  و مژه ها، بینی و صورت نشان می دهد.۴۸   ساعت قبل از اعمال رنگ بر روی مو، بهتر است آن را روی قسمتی از بازو یا موهای  خود اعمال کنید تا از نبود حساسیت مطمئن شوید. اگر ورم و خارشی بعد از اعمال رنگ مو دیده شد و این تورم بهبود نیافت  حتما باید به یک پزشک متخصص پوست مراجعه شود.

2- از بین رفتن استحکام و شفافیت موها

استفاده مکرر از رنگ مو سبب خشک شدن مو ها و از بین رفتن استحکام و شفافیت مو ها می شود. مواد شیمیایی که در رنگ‌ مو  وجود دارد باعث  از  بین رفتن رطوبت مو و در نتیجه شکننده شدن مو ها و از بین رفتن  درخشندگی مو ها و خشک شدن مو ها  می شود .

خطرات رنگ مو برای سلامتی

3- ابتلا به سرطان

PPD موجود در رنگ مو با آسیب به ساختار DNA احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد . رزورسینول نیز ماده شیمیایی دیگری در رنگ مو  است که با اختلال در  غدد درون ریز خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می دهد .

4- ابتلا به آسم

در آرایشگرانی که به طور مکرر با مواد شیمیایی همچون رنگ مو سروکار دارند خطر بروز  ابتلا به آسم بیشتر دیده می شود .  چرا که آسم در  نتیجه قرار گرفتن در معرض PPD هایی است که در رنگ مو وجود دارد. همین این مواد می تواند به ریه ها آسیب  رسانده و خطر ابتلا به آسم را افزایش دهد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *