آیا پاهای سردی دارید ؟

وجود مشکل در سیستم گردش خون  به گونه‌ای که خون کافی برای گرم نگه داشتن پاها در آن جریان نداردمی تواند سبب سردبودن پاهای شما بشودکه می‌توان با افزایش تحرک و جابه‌جایی در طول روز آن را برطرف کرد.
دراین جا به برخی از دلایل سرد بودن پاها می پردازیم :

1-کم کاری تیروئید:

اگر غده تیروئید به میزان کافی هورمون ترشح نکند  در نتیجه بسیاری از سیستم‌های بدن عملکرد طبیعی خود را از دست می‌دهند.از جمله علائم کم کاری تیروئید احساس سرما، خستگی، بالا رفتن وزن است. همچنین فرد در پوست خود احساس سرما، خشکی و حساسیت دارد. با انجام تست خون می توان این بیماری را تشخیص دادو با مصرف روزانه هورمون مصنوعی تیروئید طبق دستور پزشک آن را درمان کرد.

2-کم خونی (آنمی):

وقتی که میزان کافی گلبول قرمز سالم در خون برای رساندن اکسیژن به تمام نقاط بدن وجود نداردکم خونی بوجود می آید. احساس خستگی و ضعف در بدن ،سردی پاها و دست‌ها، احساس گیجی، تنگی نفس، سردرد و رنگ پریدگی پوست از نشانه های کم خونی می باشد.
با تغییر در رژیم غذایی و مصرف مکمل‌هایی همچون آهن، اسیدفولیک، ویتامین C و ویتامین B12 می توان کم خونی را درمان کرد.

علت سردبودن پاها وبیماری های تشدید کننده این بیماری

 

3-بیماری عروق محیطی:

زمانی که کلسترول، چربی یا مواد دیگر در جداره رگ‌ها انباشته می‌شوندسفت شدن رگ‌ها یا بیماری عروق محیطی اتفاق می‌افتد.  معمولا اولین علائم آن شامل احساس ناراحتی در پاها، درد و گرفتگی می‌شود. علائم دیگر آن سردی پوست در پاها، درد و قرمز شدن آن‌هاست. با تغییر در سبک زندگی و مصرف دارو می توان این بیماری را درمان کرد.

4-بیماری رینود:

این بیماری سبب سردی وبی حسی انگشت‌ها و پاها می شود. وبیشتر در زنان و افراد ساکن در مناطق سرد ویا فرد  تحت استرس دیده می شود. در این بیماری  رگ‌های کوچک که خون را به پوست می‌رسانند باریک شده و در نتیجه گردش خون در برخی بخش‌ها محدود شود.
گرم نگهداشتن پا در موارد خفیف می تواند سبب بهبودی شده درغیر این صورت پزشک داروهایی جهت بهبود گردش خون تجویز می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *