پرش پلک

آیا پلک چشمتان می پرد؟

ممکن است  برای شما هم پیش آمده باشد  که گاهی حس کنید پلک چشم هایتان نبض دار شده و به اصطلاح می پرد .  علت  پرش پلک چیست  و چه موقع باید نگران آن شد ؟ پرش پلک، حرکات مکرر  پلک است که بیشتر در  پلک فوقانی شایع است و حالت تکرار شوندگی در هر  ثانیه را دارد  .  لرزش یا پرش پلک علل متفاوتی دارد که ما در این جا به معرفی علل آن می پردازیم:

چرا پلک چشممان می پرد؟

1- تحریکات عصبی 

هرگونه تحریک عصبی و روانی ، وجود استرس و اضطراب سبب پریدن پلک چشم می شود  که  پس از رفع استرس و اضطراب به خودی خود برطرف می شود.

2-خستگی 

کم خوابی یا عدم استراحت چشم خیره شدن طولانی مدت به تلویزیون ویا مانیتور رایانه   وخستگی جسمی ناشی از فعالیت  روزانه از علل دیگر پرش پلک به شمار می آید.

3- کمبود مواد معدنی بدن

کمبود موادی چون منیزیم و کلسیم  وپتاسیم  و ویتامین B6 در بدن باعث پرش غیر ارادی پلک می شود.  در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید و از  مکمل ها یا کپسول های حاوی این مواد معدنی  که برایتان تجویز می شود  مصرف نمایید.

4-عوارض مصرف برخی داروها :

گاهی پرش پلک در اثر عوارض برخی از دارو ها بخصوص دارو های ضدتشنج و ضد صرع ایجاد می شود .

راه های درمان پرش پلک چشم چیست؟ 

در صورت تشدید و تکرار پرش پلک  بیشتر از یک هفته  همراه با افتادگی پلک بالایی ابتدا با مراجعه به پزشک باید علت اصلی این پرش  تشخیص داده شود ،اما درمان کلی  برای پرش پلک  داشتن  استراحت  کافی و پرهیز از هرگونه  تنش و اضطراب ، پرهیز از نگاه کردن  طولانی‌ مدت به  تلویزیون و مانیتور می باشد . اگر پرش پلک چشم  حالات کرمی شکل داشته وسبب دوبینی شود ، لازم است به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید تا احتمال ابتلا به بروز ام اس را در شما بررسی نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *