از بین بردن افسردگی

احساس اندوه یا افسردگی

وقتی که یکی از افراد خانواده بیماری صعب العلاج میگیرد بقیه افراد خانواده نیز دچار اندوه و غمگینی میشوند .هنگامی که از یک فرد مبتلا به سرطان مراقبت می‌کنید، داشتن احساس ناراحتی و غصه بسیار طبیعی است. ممکن است نگران این مساله باشید که او چگونه با شرایط خود کنار خواهد آمد و یا چگونه باید از شر این بیماری راحت شود؟

اگر شما همسر این فرد باشید، شاید به این خاطر احساس اندوه کنید که دیگر قادر نیستید مثل گذشته، از چیزهایی که در کنار هم لذت می‌بردید، لذت ببرید. وجود ناراحتی، همچنین می‌تواند ناشی از عدم خواب کافی، کم غذا خوردن، استرس و تمام چیزهایی باشد که ممکن است به عنوان یک مراقب با آن‌ها سروکار داشته باشید. این دوره ناراحتی معمولا تنها چند روز به طول می‌انجامد، و بعد دوباره قدرت خود را به دست می‌آورید تا بتوانید به نقش خود به عنوان مراقب ادامه دهید.

در مورد بعضی اشخاص، شاید این ناراحتی هیچ گاه از بین نرود. آنها ممکن است همیشه این احساس کسالت را داشته باشند و قادر نباشند خود را از شر آن خلاص کنند.

از بین بردن افسردگی

و چنانچه این مشکلی است که شما نیز از آن رنج می‌برید، ممکن است دچار افسردگی شده باشید. سایر علائم افسردگی می‌تواند شامل: تغییر در اشتها یا وزن، اختلالات خواب و احساس ناامیدی باشد.

همچنین باید در نظر داشت «افسردگی» با «اندوهگین بودن» بسیار متفاوت است.

افسردگی یک بیمای است که ممکن است نیازمند درمان به وسیله‌ مشاوره یا دارو باشد. پس مراجعه به روانپزشک در این مورد ضروری میباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *