سلامت ستون فقرات

از ستون فقراتتان محافظت کنید

ستون فقرات ، با حمایت از کل بدن و   اعصاب و نخاع  که در داخل آن قرار دارند. نقش محوری در بدن ایفا می کند دشمنان ستون فقرات را به شما در این مطلب معرفی می نماییم :

دشمنان ستون فقرات

1-شیوه خوابیدن:

هنگام خواب  به پهلو بخوابید و بالش شما باید فاصله شانه تا سر را پر کند. هیچگاه بدون  بالش و یا با بالش بسیار بلند یا کوتاه نخوابید . دمر خوابیدن یکی از علل  فشار به کمر و  دردناک شدن ان می باشد .

2- شیوه صحیح نشستن:

نشستن زیاد نیز سبب آسیب به ستون فقرات می شود همچنین چهار زانو یا دو زانو نشستن سبب  تخریب غضروف می شود .همیشه هنگام نشستن بر روی صندلی  زاویه ١٢٠ درجه را رعایت کنید.  و همیشه حالت s مانند ستون فقرات را در هنگام نشستن حفظ نمایید.اگر مجبوريد مدت طولانی روی صندلی بنشينيد بهتر است هر نيم ساعت صندلیتان را ترک کرده و با حرکات کششی تغییری در وضعیت کمر خود دهید.

3-ایستادن های  طولانی:

رعایت اصول صحیح ایستادن،به کاهش درد های ستون فقرات کمک بسیاری می نماید .هنگام ايستادن  گوش ها، شانه و لگن را بايد در يک امتداد باشند هنگامی که ایستاده اید   یک پای شما باید جلوتر از پای دیگرتان باشد  تا باعث تقسیم فشار وزن‌ تان شود.

4-درست بلند  کردن اجسام سنگین:

بلند کردن و حمل کردن اشیاء سنگین فشار زیادی را به ستون مهره وارد میکند حتی الامکان به جای بلند کردن اجسام سنگين، از راه های ديگری مانند هل دادن برای جابه جا کردن استفاده کنيد برای بلند کردن، تا آنجا که ممکن است نزدیک به جسم قرار بگیرید سپس جسم را با دست بگیرید. یک پا عقب و پای دیگر جلو باشد. دست‌ ها را به بدن بچسبانید  و از  دست‌ ها  برای  بلند کردن جسم سنگین کمک بگیرید تا فشار کمتری به کمر و ستون فقراتتان وارد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *