از ضد آفتاب های خانگی استفاده کنید

کرم ضدآفتاب بهترین راه برای محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید، می باشد اما شاید این را ندانید که استفاده از یک رژیم غذایی سالم و مصرف برخی مواد غذایی خاص هم در جلوگیری از آثار زیان بار اشعه فرابنفش، بی تاثیر نیست. در این جا موادی را که  مصرف آن ها به کاهش اثرات اشعه فرابنفش در بدن کمک می کند را به شما معرفی می کنیم.

1-زردچوبه

زردچوبه  حاوی مقادیر بالایی از انواع آنتی اکسیدان هاست که در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد اثر حفاظتی دارند و می توانند از بروز بیماری های مختلف، از جمله سرطان پوست ناشی از اشعه فرابنفش نور خورشید، پیش گیری کنند.

2-فلفل قرمز

فلفل قرمزبه علت وجود ویتامین ث  سبب کلاژن سازی و مبارزه با چین و چروک صورت می شود و التهاب پوست را کاهش می دهد.

 

3-روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی چربی امگا3 است که در همراهی با آنتی اکسیدان هایش می تواند خاصیت ضدالتهابی داشته باشد و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

ضدآفتاب از شما در برابراشعه خورشید محافظت می کند
4- گوجه فرنگی

لیکوپن و آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی در محافظت از پوست نقش دارند. حتی اضافه کردن رب گوجه فرنگی به غذاهای مختلف نیز می تواند تا حدودی به محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و آثار تخریبی نور خورشید کمک کند.

5- کلم بروکلی

فیبر موجود در کلم بروکلی  در برابر  سرطان ها (از جمله سرطان پوست) اثر حفاظتی دارد و از رشد و تکثیر بی رویه سلول ها جلوگیری می کند.

6-غذا های دریایی

غذا های دریایی مانند ماهی  جزو  سالم ترین غذا هاطبقه بندی می شود  که امگا 3 موجود در آن می تواند به حفظ و ارتقای سلامت مغز و پوست کمک کند. خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدان ماهی های چرب مثل سالمون نیز به جوان ماندن پوست منجر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *