از مزایای دوش آب سرد غافل نشوید

دوش آب سرد چه خواصی دارد؟

1- شاداب شدن پوست

آب گرم پوست شما را خشک می‌کند درحالی‌ که آب سرد منافذ و لایه‌ های پوست را محکم می‌کند و از مسدود شدن منافذ پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین می‌توانید برای موهایی شاداب و براق‌تر دوش آب سرد بگیرید. آب سرد همچنین سبب کاهش جوش های صورتتان می شود.

2-انرژی بخشی  پس از ورزش

ورزشکاران اغلب پس از تمرین‌های سخت  ورزشی برای کاهش درد و خستگی دوش آب سرد می‌گیرند. با یک دوش آب سرد سریع پس از ورزش از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

آیا دوش آب سرد مفید است؟

3-شادابی پس از خواب شبانه

صبحگاهان هنگامی که از خواب برمی خیزید قبل از صرف صبحانه می توانید  با گرفتن یک دوش آب سرد شاداب و سرحال شوید. زمانی که آب سرد روی بدن شما جاری می‌شود در واکنش به سردی آب تنفس شما عمیق‌تر خواهد شد. ضربان قلب افزایش‌یافته و درنتیجه جریان خون سریع‌تر شده و برای باقی روز باانرژی خواهید بود.

4-بهبود بخشی سیستم ایمنی و گردش خون

دوش آب سرد  سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند و سبب آزاد شدن گلبول‌های سفید خون می‌شود که با ویروس‌ها مبارزه می‌کنند. این امر امکان بیماری شما را کاهش می‌دهد. همچنین دوش آب سرد گردش خون را بهبود می‌بخشد.

5-زدودن چربی های بدن 

همان طور که می دانید چربی های بدن بر دو نوعند  چربی سفید و چربی قهوه‌ای. چربی سفید چربی‌ای در بدن است که همه‌ی ما آن را می‌شناسیم و تلاش می‌کنیم از شر آن راحت شویم. زمانی که مصرف کالری در بدن ما افزایش می یابد بدن ما نیاز به سوخت‌وساز بیشتری پیدا می کند و اگر این کالری را به‌عنوان انرژی نسوزانیم به شکل چربی سفید ذخیره می‌شود. کار چربی قهوه‌ای تولید حرارت برای گرم نگه‌داشتن بدن است. زمانی که براثر سرمای زیاد چربی قهوه‌ای فعال می‌شود، برای گرم نگه‌داشتن شما کالری می‌سوزاند. این عمل در برنامه‌ی کاهش وزن به شما کمک می‌کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *