از کبد چرب وراه های درمان آن چه می دانید؟

کبد بزرگترین غده بدن است که وظیفه  ذخیره مواد معدنی و ویتامین ها و سنتز پروتئینها و هورمون ها و تصفیه خون را بر عهده دارد. دارای دو لوب چپ و راست بوده و وزن آن در حدود 1500گرم می باشد.

کبد چرب چیست؟

بیماری کبدچرب از جمله بیماری های خاموش می باشد ،این بیماری زمانی که بخش زیادی از سلول های کبدی در ذرات چربی غوطه ور شده اند مشخص شده  و سبب بروز علائمی مانند ضعف وخستگی و احساس سنگینی در سمت راست شکم می شود.

چگونه از ابتلا به کبد چرب پیشگیری نماییم ؟

با رعایت اصول سالم غذایی و ورزش مناسب و کافی همچنین مصرف مواد غذایی حاوی  آنتی اکسیدان ها و مصرف نکردن دخانیات  و نوشیدن آب کافی در طول روز  وجلوگیری از افزایش وزن می توان کبدی سالم و به دور از هر عارضه داشت. درمان فوری کبد چرب با روش های طبیعی  نسبت به مصرف داروها برتری داشته و شما با مصرف مواد زیر  می توانید سریع تر به درمان این بیماری بپردازید.

راه های درمان کبد چرب چیست؟

1-لیمو:

لیمو ترش سرشار از ویتامین  C  می باشد . این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان  نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن دارد. صبح ها پس از بیدار شدن از خواب نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب است.

2-چای سبز :

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان بوده وبرای حفظ سلامتی و رفع سموم بدن بسیار مفید است .نوشیدن یک فنجان چای سبز در طی روزبدن شما را از ابتلا به کبد چرب محافظت می کند.

3-سیر :

این سبزی بد بو ولی پر خاصیت حاوی آنتی اکسیدان  و ترکیبی به نام آلیسین است که در دفع سموم از بدن وپیشگیری از ابتلا به کبد چرب بسیار سودمند است.

 

4-لبو :

لبو منبعی غنی از آهن و ویتامین ث می باشد.این ماده در درمان کبد چرب  وسم زدایی از کبد از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

 

 

 

1 یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *