استعداد بیماری

استعداد بیماری یعنی چه؟

سلامت وب: واژه “استعداد” یک بیماری را بسیار شنیده ایم ولی استعداد بیماری یعنی چه؟ وقتی میگوییم کسی استعداد بیماری خاصی دارد منظور چیست؟

استعداد بیماری

میکروب ها بی جهت متهم شده اند!!!

به طور صریح می توان گفت میکروب ها عوامل اصلی تولید و سرایت امراض نیستند بلکه فقدان یکی از عوامل غذایی است که تولید مرض میکند و محیط را برای رشد میکروب مستعد می کند.

در حال عادی نه تنها میکروب ها موجودات بی آزاری هستند بلکه غالبا مفید هم بوده و برای زندگانی انسان لازم می باشند و از این رو کشف میکروب ها و مطالعات میکروب شناسان در پیدایش غذاشناسی اثر بزرگی داشته است.

پس از ظهور پاستور و کشف میکروب ها سر و صدای عجیبی در دنیای علم بلند شد و همه تصور می کردند در آینده نزدیکی خواهند توانست تمام بیماری ها را در دنیا ریشه کن کنند. اکنون پس از پنجاه سال با نهایت تاسف مشاهده می شود که نه تنها هیچ یک از بیماری ها از بین نرفته اند بلکه روز به روز امراض زیادتر و وحشتناک تر شده اند.

از همان روز های اول کشف میکروب، دانشمندان متوجه شده اند که تمام بیماری ها میکروب ندارند چنان چه که برای بعضی از بیماری های عفونی که سرطان یکی از آن هاست هنوز هم میکروبی پیدا نشده است.از طرف دیگر میکروب شناسان به زودی دریافتند که برای ابتلا به یک بیماری تنها میکروب کافی نبست بلکه عوامل دیگری هم وجود دارد که نام آن را استعداد گذاشته اند.

این استعداد چیزی جز کمبود یکی از عوامل غذایی نیست و در حقیقت می توان گفت اشخاصی که دچار کمبودی می شوند اول مریض می گردند و بعد میکروب به یراغ آن ها می رود و حتی ممکن است مریض باشند و میکروبی در بدن آن ها نباشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *