در خرید محصولات آرایشی رعایت موارد زیر الزامیست

باید بدانید خرید لوازم آرایشی اصولی دارد ما در این مطلب قصد داریم تا اشتباهات رایج هنگام خرید محصولات آرایشی را بیان نماییم.

1 -بی توجهی به تاریخ مصرف

دومین نکته ای که هنگام خرید لوازم آرایش باید به آن توجه کنید، تاریخ مصرف ذکر شده روی جعبه لوازم آرایشی است. چراکه بسیاری از این محصولات ماه ها نیز در فروشگاهها، گمرک و…. باقی می مانند و وقتی به فروش می رسند که چیزی به پایان تاریخ مصرف شان باقی نمانده است. محصولات معتبر حتما دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا هستند.پس هنگام خرید لوازم آرایشی، دنبال تاریخ مصرف آن باشید.

خریدن محصولات آرایشی مناسب وباکیفیت

 

2-بی توجهی به خطر مسمومیت

اگر طرفدار لوازم آرایشی هستید که روی پوست ماندگاری طولانی تری داشته باشند مانند رژ لب ۲۴ ساعته و یا کرم پودر گریم باید بدانید مواد آرایشی که دارای ماندگاری طولانی تری روی پوست هستند، حاوی درصد بالایی سرب هستند، زیرا این فلز تاثیر زیادی در باقی ماندن پارافین و رنگ‌های آرایشی روی پوست دارد.
برای اینکه بفهمید لوازم آرایشی که قصد خرید آن را دارید حاوی سرب است یا نه، مقداری از رژ لبتان را روی دستتان بمالید. با یک انگشتر طلا روی آن را خراش دهید. اگر رنگ آن به مشکی تغییر یافت، مطمئن باشید که آن محصول دارای درصد بالایی از سرب است.

3 -خرید محصول قلابی به جای اصل 

برای اینکه دچار چنین مشکلاتی نشوید، اول لوازم آرایشی معتبر را انتخاب کنید و سپس از برچسب وزارت بهداشت و پلمپ بودن آن محصول مطمئن شوید.
برچسب های سفیدرنگی با نوشته های سیاه رنگ را روی محصولات آرایشی می بینید. بر اساس ماده ۱۱ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی باید روی تمام اقلام خارجی، برچسب فارسی نویسی شامل نام محصول، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضا، شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت و نام شرکت واردکننده درج شده باشد.و مواد آرایشی باید دارای پروانه ساخت یا مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.
بد نیست بدانید مندرجات وزارت بهداشت روی مواد وارداتی به سه شکل برچسب، مهر ( مانند درج تاریخ تولید و تاریخ انقضا) یا به صورت فارسی‌نویس روی برچسب اصلی ظرف است که نوع آخر، بهترین نوع ممکن برای غیرتقلبی بودن آن محصولات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *