افراد باهوش چه ویژگی هایی دارند؟

1- اجتماعی  و با احساس بودن

افراد باهوش از زاویه دید دیگران به قضایا نگاه کرده و می‌توانند احساس سایرین را درک کنند. همدلی و پاسخ به نیاز ها و احساسات دیگران و رفتار نوع‌ دوستانه بخش مهمی از “هوش احساسی” محسوب می‌شود. افراد دارای هوش احساسیِ بالا از معاشرت و مکالمه با مردم لذت می‌برند.

2- مدیر بودن

افراد باهوش با برنامه ریزی، شفاف‌ سازی اهداف، بررسی استراتژی‌ های جایگزین و مقایسه نتایج آن‌ ها توانایی بالایی در  مدیریت کلیه امور دارند .

3- شوخ طبع بودن

افراد باهوش بسیار شوخ‌ طبع هستند. در تحقیقات انجام شده، افراد طنزپ رداز نمره بالاتری در تست‌ های “هوش لفظی” کسب کرده‌اند.

4-کنجکاو بودن

بین هوش  و آمادگی برای کسب تجارب نوعی ارتباط معنادار وجود دارد، که در نهایت منجر به حس کنجکاوی (یا بهتر است بگوییم “هوشمندی”) در افراد بزرگسال می‌شود.

 

ویژگی افراد باهوش

5-انعطاف پذیر بودن

افراد باهوش از انعطاف‌ پذیری بالایی برخوردار بوده و در شرایط مختلف می‌توانند شرایط را به نفع خودشان تمام کنند.افراد باهوش برای تغییر رفتارهای خود به منظور مقابله با چالش‌ های محیطی به هوش خود متوسل می‌شوند.

6- شجاع بودن

افراد باهوش “می‌توانند” اعتراف کنند که نسبت به موضوع خاصی شناخت کافی ندارند. تحقیقات نشان می دهد  «گفتن جمله “نمی‌دانم” خود مستلزم شهامتی است که تنها در افراد باهوش دیده می‌شود. درست است که این افراد ممکن است به موضوعی اشراف نداشته باشند، اما در هر صورت آن را یاد می‌گیرند».

7-انتقاد پذیر بودن

یک فرد باهوش خود را در معرض ایده‌ ها و فرصت‌ های جدید قرار می‌دهد. به عقیده یکی از اندیشمندان افراد باهوش برای شنیدن و پذیرش نظرات و ایده‌های دیگران و انتقاد ها تمایل نشان می‌دهند و همواره از راه‌حل‌ های جایگزین استقبال می‌کنند.

8- درون گرا بودن

افراد باهوش در خلوت خود سیر می‌کنندو  عمیقاً فرد گرا و درون‌ گرا هستند. این اشخاص از بودن در خلوتشان لذت می‌برند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *