با آب درمانی با بیماری ها مقابله کنید

آب درمانی ،مجموعه ای ازحرکات درون آب است که برای درمان بیماری های مختلف از آن استفاده می شود.اجرای حرکات ورزشی در آب ساده تر از خشکی است.آب با خنثی کردن فشار کششی  کره زمین بر ستون فقرات واندام های تحتانی انجام دادن حرکات ورزشی را برای مبتلایان به آرتروز آسانتر می کند.اگر می خواهید برای کاهش درد زانو آب درمانی کنید باید تا سینه در آب فرو روید وپس از تسکین درد ،در محلی ورزش کنید که بخش زیادی از بدنتان خارج از آب باشد.

فواید آب درمانی

1-پیشگیری از پوکی استخوان

بی تحرکی علاوه بر خشک وضعیف کردن عضلات با کاهش اعمال نیروی لازم وطبیعی بر استخوان ها سبب پوک شدن استخوان می شود.در حالی که نتیجه انجام دادن حرکات ورزشی در آب افزایش دامنه حرکتی مفاصل واعمال حداقل فشار لازم بر استخوان است.

2-بهبودتوانایی قلبی ریوی

شرکت کردن درجلسات منظم وهفتگی آب درمانی علاوه بر درمان درد با تسهیل گردش خون از بروز بیماری های قلب وعروق پیشگیری می کند.

خواص آب درمانی چیست؟

3-افزایش حرکت روده ها وجلوگیری از یبوست

یکی دیگر از مشکلات بی تحرکی بروز یبوست است.ورزش کردن داشتن فعالیت بدنی مناسب وپیروی کردن از رژیم غذایی سرشار ازفیبر حرکات روده هارا افزایش داده واز بروز یبوست جلوگیری می کند اما افرادی که از زانو درد رنج می برند باید برای درمان یبوست آب درمانی را آغاز کنند.

4-جلوگیری از تحلیل عضلات

مبتلایان به آرتروز زانو معمولا میزان فعالیتشان را کم می کنند.این کار سبب می شود عضلات کمر واندام های تحتانیشان به تدریج تحلیل بروند وزانو وکمر ،دردشان تشدید شود.ورزش کردن در آب کمک می کند زود تر راه بیفتید واز تحلیل رفتن عضلات اطراف زانویتان پیشگیری کنید.

5-افزایش میزان حرکات زانو

گرفتگی و دردناک شدن عضلات دامنه حرکات زانو را محدود می کند .این مساله ممکن است در دراز مدت فشار وارده به عضلات ومفاصل را بیشتر کرده وپس از انجام حرکات مختلف در آب به راحتی می توانید دامنه حرکت زانووانتان را افزایش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *