با اثرات روانی و درمانی رنگ ها آشنا شوید

رنگ ها هرکدام بیانگر حالات و ویژگی های خاصی هستند و هرکدام طبع گرمی دارند روان درمانی رنگ ها می تواند به شما در درمان برخی از بیماری های جسمی نیز کمک نماید این مطلب می تواند اطلاعات مفیدی را پیرامون این موضوع در اختیار شما بگذارد.

 

اثراد روانی رنگ ها

1- رنگ قرمز

مزاج رنگ قرمز گرم آتشین است و به همین دلیل القاکننده شادی و هیجان بوده و طول موج آن سریع به چشم می خورد. این رنگ گرم کننده بدن و محرک جنسی، یاریگر هضم غذا، تشدیدکننده احساس گرسنگی و نیرو بخش است.

2- رنگ نارنجی

مزاج رنگ نارنجی گرم است و به دلیل درخشندگی و تابندگی فوق العاده ای که دارد، خود را به چشم تحمیل می کند. رنگی پرکشش، پرتحرک و نشاط آور است. رنگ نارنجی به سبب تحریک حرارت و فعالیت سیستم گوارشی،بالا برنده ضربان قلب و تا حدودی بر فشار خون تاثیر می گذارد.

3- رنگ سبز

مزاج این رنگ معتدل و کمی سرد است، اما زود با شما صمیمی می شود و سبزی آن امید به زندگی را زیاد می کند.  بهترین رنگ برای التیام اختلالات روحی و تمدد اعصاب بوده و آرامبخش قوی است. از بین برنده خستگی اعصاب، بالا برنده تحمل، خنک کننده، مفید برای افراد میگرنی، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و تنظیم کننده ضربان قلب و فشار خون است.

4-رنگ زرد

رنگی خوش رو، خوشحال و پرنشاط با مزاجی گرم و خشک است. نگاه را خیلی سریع به سوی خود می کشد.  این رنگ محرک انرژی عضلانی و حرکتی بوده و با ایجاد مسرت، کم کننده ناراحتی‎‎‎های عصبی است.

5-رنگ آبی

مزاج این رنگ سرد است. در کنار رنگ سفید القاکننده پاکی، خلوص و بهداشت است و به نوعی آرامش را تداعی کرده و به همراه رنگ بنفش بسیار مورد توجه بزرگسالان و البته سالمندان است . این رنگ رفع کننده تشنگی، تسکین دهنده حرارت بدن، مفید برای دردهای عصبی، برطرف کننده وسواس، کنترل کننده هیجانات زیاد، برطرف کننده تب و بی‎‎‎خوابی، سردکننده و پایین آورنده فشار خون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *