با این مواد رگ های بدنتان را پاکسازی کنید

تصلب شرایین 

ابتلا به گرفتگی عروق یا تصلب شرایین یکی از بیماری های خطرناک  در حال حاضر محسوب می شود و سالانه  بسیاری از افراد به دلیل همین بیماری جان خود را از دست می دهند .تصلب شرایین یا همان گرفتگی عروق ، بدین معناست که بافت رگ ها سخت و باریک می شوند که  یکی از نکات اصلی در پیشگیری از این بیماری داشتن تغذیه مناسب و حاوی مواد مفید در جهت پاکسازی رگ ها می باشد .این نوشتار به معرفی خوراکی های مفیدی که در پاکسازی رگ ها موثرند پرداخته است شما با استفاده از این مواد در برنامه غذایی خود می توانید تا حدود زیادی از مبتلا شدن به بیماری های قلبی و گرفتگی عروق در بدنتان پیشگیری نمایید .

1) سیر:

سیر ،این گیاه بد بو اثرات  شگفت انگیزی در پاکسازی رگ های بدن شما دارد سیر با  کاهش سطح کلسترول بد خون  و افزایش سطح  کلسترول خوب خون در تنظیم کلسترول خون که یکی از عوامل گرفتگی رگ ها می باشد موثر است .مصرف روزانه یک عدد سیر در پیشگیری از ابتلا به تصلب شرایین  توصیه می شود.

 

سیر موثر در پاکسازی رگها

2) جو دو سر:

جو دو سر  منبع غنی از فیبر های گیاهی و ویتامین های B و E  بوده که در  کاهش چربی خون تاثیر به سزایی دارد.مصرف جو دوسر در بهبود فعالیت قلب و رگها موثر بوده و از گرفتگی رگهای بدن جلوگیری می کند.

جو دوسر و پاکسازی رگها

3)ماهی:

ماهی  و سایر غذا های دریایی با داشتن سطح بالایی از  اسیدهای چرب امگا سه یا  چربی های خوب می توانند سبب پاکسازی رگ های بدن شوند .مصرف دوبا ماهی در طی هفته مخصوصا ماهی های چرب مانند ماهی سالمون ،قزل آلا ،آزاد در کاهش خطر ابتلا به تصلب شرایین سودمند است.

 

images

4)زردچوبه:

زردچوبه  به علت دارا بودن ترکیبی به نام کورکومین در  محافظت از سلامت قلب  و جلوگیری از گرفتگی رگ ها ادویه مفیدی محسوب می‌شود.

 

download (1)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *