با خوراکی های زیر از سرماخوردگی های پاییز در امان باشید

1-تره‌ فرنگی

تره فرنگی هم‌خانواده‌ سیر و پیاز بوده و بسیار  خوشمزه و پرخاصیت است.تره فرنگی سرشار از ترکیبات گوگردی است که ضدسرطان هستند. این ماده غذایی هم چنین حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی قوی می‌باشد. معمولا تره فرنگی به صورت خام مصرف می‌شود اما پخته شده آن نیز از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

 

خواص تره فرنگی

2- کلم

کلم برگ، گل کلم، بروکلی، بروکسل، کلم سنگ و غیره بسیار  پرخاصیت و کم کالری بوده و حاوی میزان زیادی ویتامین C هستند. علاوه بر این کلم‌ ها حاوی ترکیبات ضدسرطانی قوی به نام «ایندول‌ها» نیز می‌باشند. کلم‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و شما را از گزند بسیاری از بیماری‌ ها در امان می دارند.

 

خواص کلم

3- سیب زمینی

سیب‌ زمینی سرشار از ویتامین B۶ و C، پتاسیم، منیزیم و فولات است. یک عدد سیب‌ زمینی متوسط پخته شده در فر کمتر از یک پیمانه ۲۵۰ میلی‌لیتری برنج سفید پخته شده کالری دارد. البته همین میزان سیب‌زمینی حاوی فیبر و همچنین پتاسیم بیشتری از یک عدد موز متوسط دارد. توصیه می‌کنیم از سرخ کردن سیب زمینی در روغن زیاد بپرهیزید.

 

خواص سیب زمینی

4-کدوحلوایی

کدو حلوایی حاوی  میزان بالای بتاکاروتن(پیش ساز ویتامین A) می باشد . این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد که برای بهبود دید شبانه مفید است، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و پوست را خوش آب و رنگ می‌کند. هر چه رنگ پوست کدو نارنجی‌تر باشد میزان ویتامین A آن نیز بیشتر است. علاوه بر این کدوحلوایی سرشار از پتاسیم است که به تنظیم فشار خون بالا کمک زیادی می‌کند.

 

خواص کدوحلوایی

5-چغندر

چغندر حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و همچنین آنتوسیانین‌ها، رنگدانه‌های قرمز رنگ، است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد.می‌توانید چغندر را رنده کرده و به سالادهایتان اضافه کنید.  توجه داشته باشید که برگ‌های چغندر نیز خوشمزه و با خاصیت هستند که می‌توانید با کمی روغن زیتون میل کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

 

13

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *