با راهکار های زیر شب ها خواب راحتی داشته باشید

خواب هم مانند غذا و آب و….. یکی از نیازهای انسان برای بقا حیات بوده و جزو لاینفک سیستم حیاتی بدن انسان می باشد.خواب خوب برای تقویت سیستم ایمنی و سلامتی و جلوگیری از بیماری ها مفید بوده و سبب شادابی شما و بازیابی انرژی مصرف شده شما در طی روز می شود .اگر در خوابیدن دچار مشکل شده اید و گاها بی خواب می شوید و خواب راحت برایتان تبدیل به آرزو شده است خواندن این مطلب را از دست ندهید.

1-ساعت خواب و بیداری مشخصی داشته باشید:

ساعت خواب و بیداری تان را مشخص کرده و هرروز همان تایم از خواب بیدار شوید .در این تایم های مشخص شده  بدنتان شروع به آزاد کردن هورمون های خواب می کند و احساس خستگی می کنید. پس این عمل در خواب راحت شما موثر است.

2- مصرف کافئین را محدود کنید:

تا شش ساعت قبل از خواب از مصرف مواد کافئین دار همانند قهوه نسکافه شکلات پرهیز کنید . خوردن مواد دارای کافئین در این فاصله زمانی  خواب را از چشمان شما می رباید.

3-شب ها غذای سبک بخورید:

۳ ساعت قبل از خواب هیچ غذایی نخورید و از غذاهای سبک به عنوان شامتان استفاده کنید هرگز با شکم پر به رختخواب نروید تا بتوانید آسوده بخوابید.

آسوده بخوابید و از خوابتان لذت ببرید

4-مکان تاریکی برای خوابتان انتخاب کنید   :

وجود نور در اتاق خواب  مانع تولید ملاتونین مغز، هورمونی که به تنظیم چرخه خواب کمک می کند می شود. پس حتی الامکان برای بهبود کیفیت خوابتان در اتاق تاریک بخوابید.

 

5- دمای مناسب هوای اتاق را فراموش نکنید:

گرمای زیاد سبب بی خوابی شده و  مانعی برای خواب آسوده شماست  .دمای معتدل اتاق خواب به شما برای داشتن خوابی راحت کمک می کند.

6-قبل از رفتن به رختخواب دوش بگیرید:

قبل از رفتن به رختخواب به حمام بروید و بدن خود را با آب گرم بشویید این عمل  سبب تسکین عضلات و آرامش تن وذهن شما شده و خواب را برایتان راحت و آسان می کند.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *