با مصرف تخم کتان اندام متناسبی داشته باشید

تخم  کتان منبع غنی  از موادی چون آنتی اکسیدان ها ،فیبر ، منگنز ، ویتامین B1 ، اسید چرب آلفا لینولنیک و امگا3 است که در  کاهش چربی های ناحیه شکم و تناسب اندام  نقش به سزایی دارد .از پودر تخم کتان (آسیاب شده تخم کتان ) برای کاهش اشتها ،کاهش چربی ، کاهش نفخ و پاک سازی دستگاه گوارش استفاده می نمایند.تخم کتان در دو نوع قهوه ای وطلایی در بازار موجود است .برخی از خواص تخم کتان به شرح زیر می باشد:

1- کاهش چربی های شکم :

تخم کتان سبب  کاهش چربی شکم وداشتن  شکمی صاف می شود.

2- کاهش اشتها :

تخم کتان یک دانه روغنی بوده  ومصرف آن می تواند  سبب احساس سیری بشود .بنابراین همراه با مصرف غذا از 1 قاشق چایخوری پودر تخم کتان استفاده کنید تا با احساس سیری  به مرور کاهش وزن و کاهش چربی شکم را تجربه نمایید.

 

3- کاهش سطح کلسترول :

مصرف تخم کتان  در کاهش کلسترول خون بسیار موثر است  ، اگر به مدت 8 هفته روزانه  ۲۰ گرم تخم کتان مصرف نمایید  سطح کلسترول و چربی بد خون شما کاهش خواهد یافت.

از خواص تخم کتان چه می دانید؟

شیوه مصرف تخم کتان :

به منظور  کاهش وزن  دم کرده تخم کتان را 2فنجان در روز میل نمایید ، میزان مصرف تخم کتان برای افراد بزرگسال 2 قاشق چایخوری در روز و برای افراد نوجوان 1 قاشق چایخوری در روز می‌باشد.

عوارض جانبی مصرف تخم کتان  :

1-بذر کتان با دارا بودن خواص شبه استروژنی توسط  زنان باردار و شیرده نباید مصرف شود.

2-افراد مبتلا به  اندومتریوز ، تخمدان پلی‌کیستیک و فیبرویید  نیز باید از مصرف تخم کتان اجتناب کنند.

3-افرادمبتلا به  انسداد روده  به سبب  فیبر بالای موجود در تخم کتان باید از خوردن تخم کتان پرهیز نمایند.

بهتر است برای جلوگیری از عوارض کوتاه مدتی مانند نفخ ، درد معده ، حالت تهوع ، یبوست و یا اسهال مصرف تخم کتان را در رژیم غذایی خود از میزان کم شروع کرده  و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *