افزایش هوش

برای افزایش آی کیو ( IQ ) چکار هایی انجام دهیم ؟

به کمک  این نکات سبب   افزایش آی کیو  خود شوید.

راه های افزایش IQ

1- داشتن مطالعه 

علاوه بر عامل  ژنتیک، در افزایش IQ مطالعه  علومی نظیر  ریاضی و فیزیک می تواند کاربرد  واژگان، توانایی های استدلال های منطق را در شما افزایش دهد. با داشتن 3 ساعت مطالعه در روز علاوه بر کتب  ذکر شده سبب افزایش IQ خود  وبالا بردن سطح اطلاعات خود شوید و در جمع ها حرفی برای گفتن خواهید داشت .

2- حل کردن جدول 

با حل جدول و  بازی با مکعب روبیک و بازی شطرنج و چیدن پازل هایی که ذهن شما را درگیر کرده  و  نیازمند داشتن سرعت عمل و ذهن  و برخورداری از  دایره لغات بالایی هستند سبب می شوند ذهنتان پویا شده IQ شما افزایش یافته و حتی از بروز آلزایمر می توانند پیشگیری نمایند.

3- ورزش را فراموش نکنید

شنا و پیاده روی و یا  هر نوع تمرین هوازی مناسب در تقویت و افزایش   IQ مناسب است . انجام این گونه ورزش ها سبب افزایش تمرکز می شود انجام ورزش به مدت   ۴۵ دقیقه  دو بار در روز، می تواند برای افزایش IQ سودمند باشد.

4- مصرف غذاهای مفید برای حفظ سلامت و بهبود عملکرد مغز

مصرف  ماهی  به علت دارا بودن سطح بالای اسید های چرب امگا 3 برای افزایش IQ بسیار مفید است .سعی کنید در هفته سه بار ماهی مانند ماهی آزاد سالمون ساردین و قزل آلا را مصرف نمایید . با تجویز پزشک از مکمل های امگا ۳ کمک بگیرید  .مصرف آجیل و خشکبار نیز برای افزایش IQ بسیار مفید است.

5- از معجزه  موسیقی و تفکر مثبت غافل نشوید 

موسیقی های شاد و مورد علاقه تان را بگذارید  چشمان خود را ببندید، به موضوعات خوب و مثبت زندگی خود فکر کنید  و از تجسم لحظات شیرین زندگی خود لذت ببرید وبا این عمل هوشتان را افزایش دهید  . گاهی همراه با موسیقی همخوانی کنید و از فکر کردن به گذشته و موضوعاتی که سبب ناراحتیتان می شود پرهیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *