برای پوستتان در منزل لایه بردار بسازید

 لایه برداری، از بین بردن سلول‌های مرده پوست می باشد که در اثر خستگی و آرایش مداوم پوست بوجود آمده اند .این کار  ، می‌تواند پوست صورت شما را شفاف، شاداب و روشن کند؛ شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در منزل به سادگی ماسک‌های لایه بردار طبیعی تهیه کنید.فقط باید حواستان باشد برای جلوگیری از بروز هرگونه حساسیت پوستی  پیش از استفاده از این نوع ماسک‌های لایه‌بردار، قبلا آنرا بر روی پوست دست و یا پاشنه پا امتحان کنید.

1-جوانه گندم و ماست

برای ساخت هرگونه اسکراب (لایه‌بردار) خانگی ماست گزینه مناسبی  است؛چرا که  ماست  ضد قارچ و ضد باکتری است  و  درصد بالای اسید لاکتیک موجود در آن موجب صاف و نرم شدن پوست‌های خسته می‌شود.

دو قاشق غذاخوری ماست و دو قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم  را در یک مخلوط کن ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه به آن استراحت بدهید سپس بر روی صورتتان استفاده کنید .

ساخت لایه بردار در منزل

2-سفیده تخم مرغ

مقداری  سفیده تخم مرغ را بر بر روی پوست صورتان بمالیدبگذارید تا خشک شود در این مدت صحبت نکنید وبی حرکت بمانید پس از 15 دقیقه صورتتان رابشویید..این لایه بردار طراوت و تازگی به پوست شما  هدیه می دهد و پوست شما را و مرطوب و درخشان کرده وخلاصه آن که اثرات  شگفت انگیزی بر روی پوست شما دارد.

3-عسل وشکرقهوه ای

عسل یکی از عناصر پایه در ساخت لایه بردارهای خانگی است .برای پوست های حساس مناسب بوده و همچنین می‌تواند چربی و آلودگی‌ها را از روی سطوح پوست از بین ببرد .عسل  نرم وملایم بوده وبه دلیل خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی‌اش مناسب برای ساخت لایه بردارهای طبیعی بوده وبه جرات می توان گفت یکی از اجزای ثابت ساخت ماسک های زیبایی به شمار می رود.برای تهیه این ماسک لایه بردار  دو قاشق چایخوری از شکرقهوه ای  را  با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.وآن را به صورتتان مالیده واثرات معجزه های آن را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *