بیماری قلبی چه نشانه هایی دارد؟

 

هر بیماری دارای علایم خاصی می باشد بیماری  قلبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و علایم مخصوص به خود را دارند در این نوشتار نشانه های بیماری قلبی زا به شما معرفی می کنیم و با مشاهده هرکدام از این علایم سریع تر به پزشک مراجعه کنید تا از آسیب های جسمی احتمالی جلوگیری کنید.

 

نشانه بیماری قلبی

1-درد در قفسه‌ی سینه

هرگونه درد، فشار، بی‌حسی، فشردگی و حس خفگی در قفسه‌ی سینه، گردن و بالای شکم  همراه  با درد در فک، دست‌ها و بازوها می تواند نشانه مشکلی در قلب و سیستم عروقی شما باشد و به شما هشدار می دهد که باید به پزشک مراجعه کنید.

2-تپش قلب

تپش قلب، یعنی نامنظم بودن ضربان های قلب ( یک توقف که با ضربان های قوی دنبال می‌شود ) که بیشتر در افراد دچار نوعی از آریتمی قلب دیده می شود و میتواند نشانه ای از ابتلا به مشکلی در عملکرد قلب باشد.

3- سرگیجه

سرگیجه می تواند نشانه ای از  کم خونی و دیگر اختلالات خونی، کم آبی، بیماری‌ های قلبی، استراحت ناکافی، دیابت، مشکلات تیروئید، بیماری‌های کبدی و …باشد .برای این که اطمینان یابید که واقعا سرگیجه شما ناشی از مشکلات قلبی است از پزشکتان بخواهید آزمایش کاملی را برای شما درخواست کرده و بررسی دقیقی را انجام دهد.

4- تنگی نفس

تنگی نفس یکی از نشانه های رایج در بیماری های قلبی یا مشکلات ریوی می باشد .گرفتگی عروق کرونر،کم کاری قلب سبب می شوند شما در زمان فعالیت های زیاد جسمی و یا هنگامی که به پشت خوابیده اید احساس تنگی نفس کنید .بنابراین زمانی که احساس تنگی نفس دارید برای ارزیابی سلامت قلبتان حتما به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید.

5- احساس خستگی

اگر دایما در طی روز خسته اید و کارایی لازم را ندارید ممکن است علاوه بر کم خونی دچار بیماری قلبی  باشید پس با مراجعه به پزشک علت اصلی خستگیتان را پیدا کنید.

 

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *