سرطان سینه و پروستات

تاثیر عوامل محیطی در سرطان سینه و پروستات

سرطان سینه و پروستات در 20 سال گذشته، به اندازه صد در صد افزایش یافته است. عقیده مشترک دانشمندان راجع به این افزایش، تاثیر فاکتور های محیطی است. در مورد فاکتور های محیطی، سموم کشاورزی درجه اول را به خود اختصاص می دهند. در آلمان موسسات رسمی بهداشت و سلامت در 8 نوامبر سال 2000، طی همایشی 200 نوع سموم کشاورزی و مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت، که بر روی سیستم های هورمونی تاثیر منفی می گذارند را معرفی نمودند. امروزه در آلمان استفاده بسیاری از سموم کشاورزی غیر قانونی اعلام شده است و ممنوع است. امروزه چه آبی که می نوشیم چه مواد غذایی و سبزیجاتی که می خوریم و چه مواد گوشتی، همه دارای مواد افزودنی هستند، هر کدام حتی اگر به مقدار جزئی هم باشد شامل سموم زراعی هستند. بسیاری از سموم زراعی تاثیر منفی بر سیستم هورمونی دارند. تاثیر منفی بر سیستم هورمونی به معنای به هم خوردن توازن همورمون ها است. هم چنان که در بالا ذکر شد چه در سرطان پروستات، چه در سرطان سینه به هم خوردن توازن هورمونی نقش مهمی دارد. یکی دیگر از تاثیرات منفی سموم زراعی تاثیر بر روی کیفیت اسپرم آقایان می باشد. در کشور های سنعتی در کیفیت اسپرم آقایان در حد بسیار باایی کاهش دیده می شود. به عبارت کوتاه تر درصد پدر شدن مردان کشورهای صنعتی بسیار کم است.

کیفیت اسپرم به معنای مقدار طبیعی اسپرم می باشد. مقدار طبیعی اسپرم چهل میلیون در میلی لیتر است. هر اندازه که این مقدار کاهش یابد احتمال پدر شدن افراد هم به همان اندازه کاهش می یابد. در آلمان در 35 درصد از مردان مقدار اسپرم در زیر حدی است که بتوانند پدر شوند. در آلمان بر اساس آزمایشات کلینیکی ثابت شده است که سموم زراعی میزان اسپرم متحرک را تحت تاثیر منفی خود قرار می دهند.

سرطان سینه و پروستات

در این زمینه باید انجمن های رسمی بهداشت و سلامتی با انتشار مجلات و یا از طریق اینترنت به مردم اطلاع رسانی کنند.

مادرانی که در دوران حاملگی تحت درمان های استروژنی قرار می گیرند اگر فرزند پسر به دنیا بیاورند کمیت اسپرم این پسران بعد از دوران بلوغ کم خواهد بود. یعنی شمار اسپرم آن ها کم تر از حد طبیعی خواهد بود. بهترین راه حل گیاهی برای افزایش تعداد اسپرم در آقایانی که تعداد اسپرم آن ها کم است، استفاده از گیاه خرنوب است. خرنوب تعداد اسپرم متحرک را در کوتاه مدت افزایش می دهد

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *