توصیه های مفید جهت برطرف کردن خستگی چشم ها

۱. ماساژ دادن چشم‌ها

ماساژ دادن چشم‌ و پلک‌ ها سبب  افزايش گردش خون در پلک و  ماهيچه‌ هاي اطراف چشم می شود و بدین وسیله موجب ايجاد احساس آرامش در اين نواحيبرطرف کردن خستگی از  چشم مي‌شود. با  استفاده از روغن زيتون  به مدت ۳۰ ثانيه و به کمک انگشتان دست، پلک‌ ها و ماهيچه‌ هاي بالاي ابروي خود را ماساژ دهيد تا از خستگی را از چشمانتان دور کنید.

۲. گذاشتن  کف دست‌ ها بر روی چشمان 

اگر  مدت زمان‌ زيادي را به صفحه رايانه يا تلويزيون خيره مي‌ شوید و چشمانتان خسته می شود  کف دست‌ ها را از طريق ماليدن به يکديگر گرم کرده و  بدون لمس کردن پلک‌ ها کف دست‌هايتان را بر روي چشمان خود  به مدت 30 ثانیه قرار دهيد و سپس چشمانتان را باز کنید .

 

راه های برطرف کردن خستگی از چشم ها

3.  استفاده از کمپرس آب سرد

استفاده از آب سرد با افزايش دادن گردش خون و کاهش درد و ناراحتي در ماهيچه‌ هاي اطراف چشم‌ ها در رفع خستگی از چشمان شما موثر است . براي اين کار هر ‌زمان که در چشم‌ ها احساس سنگینی و  خستگي کرديد، مقداري آب سرد بر روي صورت خود بپاشيد. در روش ديگر مي‌توانيد يک حوله را در آب سرد قرار داده و روي چشمانتان بگذاريد.

4. استفاده از کمپرس آب گرم

استفاده از کمپرس آب گرم نیز در کاهش خستگی از چشم های شما سودمند است .بدین منظور يک پارچه يا حوله تميز را در آب گرم فرو ببريد و بچلانيد. دراز بکشيد و چشمانتان را ببنديد. پارچه را بر روي چشمانتان قرار دهيد و يک دقيقه صبر کنيد. اين کار را ۱ الي ۲ مرتبه در روز انجام دهيد.

5.  استفاده از گلاب 

گلاب به عنوان مایعی  آرام‌ بخش جهت برطرف نمودن خستگی چشم ها  می باشد . برای درمان خستگی چشم ها ابتدا صورتتان را با آب سرد بشوييد و آن را با حوله خشک کنيد. سپس ۲ تکه پنبه را به گلاب آغشته کرده و بر روي پلک‌هايتان قرار دهيد. ۲ مرتبه در روز اين کار را تکرار کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *