توصیه های مفید جهت کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام

توصیه اول : کاهش دادن کالری دریافتی

کاهش مصرف کالری باید اولین گام مهم در هر برنامه کاهش وزن باشد  بدین منظور شما باید  از پروتئینهای کم چربی مثل  گوشت سفید ( مرغ و ماهی )استفاده کنید . به جای استفاده از چربی های حیوانی

چربی مفید  بخورید مانند آنهایی که در ماهی، آجیل و روغن زیتون وجود دارد و مصرف سبزیجات و میوه جات، را فراموش نکنید  .نوشیدنی های غیر شیرین بخورید و از غلات سبوس دار به جای کربوهیدرات ساده مصرف نمایید.داشتن برنامه واقع بینانه و ایمن در کاهش کالری دریافتی سبب از دست دادن وزن اضافی منجر به شادتر شدن شما و داشتن زندگی سالم برای شما می شود.

کاهش وزن

توصیه دوم :ورزش کنید

کاهش کالری یک گام مهم است اما به تنهایی در از  دست دادن طولانی مدت وزن کافی نیست ورزش نقش موثری  در عدم برگشت کاهش وزن داشته  و به ماندگاری کاهش وزن کمک می کند. ورزش منظم نه تنها  چربی می سوزاند بلکه عضلات را می سازد.انجام  پنج ساعت ورزش متوسط در هفته می تواند به شما در از دست دادن وزن و حفظ آن کمک کند.موفقیت کاهش وزن طولانی مدت تا حدی به ورزش روزانه بستگی دارد . این بدان معناست که یک وعده غذایی و یا دسر در تعطیلات اثرات مضر زیادی بر تلاش های شما برای ریختن وزن اضافی نخواهد داشت.

توصیه سوم :از گرفتن رژیم های غذایی تک بعدی بپرهیزید

از استفاده از روش های کاهش وزن سریع مانند  رژیم های غذایی تک غذایی مانند ( کلم و یا گریپ فروت ، شیر وموز )، قرص لاغری و یا لرزش بدن و از بین بردن یک گروه از مواد غذایی مانند ( رژیم غذایی بدون کربوهیدرات ) اجتناب کنید . با این گونه رژیم ها و با محدود کردن انتخاب های غذایی خود شما به احتمال زیاد بی حوصله شده و این ممکن است در نهایت باعث شود شما از رژیم_غذایی به طور کامل خارج شوید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *