حفظ زیبایی و سلامتی با گوجه فرنگی و پرتقال

پوست زیبا عاری از چین و چروک با  پرتقال

پرتقال مانند  لیموترش حاوی   ویتامین‌ ها و آنتی‌اکسیدان‌ها می باشد . پرتقال هر چه شیرین‌ تر باشد در به تا خیر انداختن  روند  پیری سلول‌ ها نقش موثر تری دارد و به خوبی می تواند از  پیدایش چین و چروک  در پوست جلوگیری کند. پرتقال با حفظ  رطوبت پوست از خشکی آن در مقابل نور خورشید جلوگیری می‌کند.همهٔ انواع پوست‌ها حتی پوست‌های حساس نیز می‌توانند از خواص زیبایی پرتقال بهره‌مند شوند.

 

زیبایی پوست با پرتقال و گوجه فرنگی

با پرتقال سلامت بمانید

پرتقال با تقویت سیستم ایمنی بدن  و هم چنین پوست  از بدن و پوست در مقابل آسیب‌ های خارجی حفاظت می‌کند. پرتقال به علت داشتن سطح بالایی از ویتامین ث   در کاهش  استرس، خستگی یا فشار های کاری موثر بوده و باعث آرامش و تسکین بافت‌های آسیب دیده می‌شود. پرتقال داروی خوبی جهت درمان میگرن و کوفتگی  می باشد.

پاکسازی و بهسازی پوست با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع غنی  از ویتامین‌ ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها بوده  و در عین حال که پوست را پاک‌سازی می‌کند، ضدعفونی کننده و روشن کننده نیز به شمار می آید . گوجه فرنگی در رفع جوش‌ های سر سیاه موثر بوده  و لایهٔ سطحی پوست را  به طور کامل پاک‌سازی می‌کند. گوجه فرنگی با دارا بودن خواص ضد التهابی  برای درمان زخم‌ های پوستی و سوختگی‌ های سطحی مفید می باشد .گوجه فرنگی نه تنها چین و چروک‌ های پوست  را کاهش می‌دهد بلکه  در مقابله با عفونت‌ های پوستی نیز سودمند است .

تذکر مهم 

میزان اسیدیته گوجه فرنگی بسیار بالا می باشد به طوری که میزان اسید گوجه فرنگی حتی از لیمو ترش نیز بیشتر است. بنابر این استفادهٔ خارجی از گوجه فرنگی به عنوان ماسک در  افرادی که دارای پوست حساسی می باشند به هیچ عنوان توصیه نمی گردد .  تهیه ماسک های زیبایی از گوجه فرنگی فقط برای پوست‌های چرب و میکس مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *