حل کردن جدول سودوکو چه فوائدی برای مغز دارد؟

جدول سودوکو چیست؟

سودوکو جدولی است  جذاب با ابعاد مختلف که امروزه یکی از سرگرمی‌ های فکری مفید در کشورهای مختلف جهان به شمار می‌آید .سودوکو، مخفف یک عبارت ژاپنی  به معنی «ارقام باید تنها باشند» است. نوع رایج جدول سودوکو یک جدول 9 در 9 می باشدکل جدول هم به ۹ جدول کوچک‌تر ۳x۳ تقسیم شده‌است . جداول سودو کو معمولا از آسان تا سخت قابل تغییرند. به جدول سودوکو جدول اعداد متقاطع نیز گفته می شود.

 

سودوکو و اثر مفید آن بر روی مغز

قواعد حل جدول سودوکو  چیست؟

حل این جدول کار راحتی نیست چرا که در این جدول فقط چند عدد به طور پیش فرض قرار داه شده  است و  باید باقی اعداد را خودمان باید با رعایت چهار  قانون زیر پیدا کنیم

قانون اول: در هر سطر از جدول اعداد ۱ الی ۹ باید بدون تکرار قرار گیرد.

قانون دوم: در هر ستون از جدول اعداد ۱ الی ۹ باید بدون تکرار قرار گیرد.

قانون سوم: در هر ناحیه ۳x۳ از جدول اعداد ۱ الی ۹ باید بدون تکرار قرار گیرد.

قانون چهارم: برای شروع جدول از مربعی که تعداد عددهای بیشتری در داخل آن است شروع کنید .

و نهایتا این که در حل جدول سودوکو نباید هیچ عددی در سطر وستون تکرار شود.

حل جدول سودو کو چه فوائدی برای مغز دارد؟

حل جدول سودوکو ،  سبب افزایش فعالیت سلول های خاکستری و تقويت سلول های مغزی می شود و  از آنجا که در این بازی فرد ترغيب می شود تا انتهاي حل کامل جدول پیشروی کند  باعث درگير شدن سلول هاي مغزی جلوگيري از بروز زوال عقل  و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر می شود.
حل جدول سودوکو علاوه بر افزایش هوش و توانمندی ذهنی  سبب بهبود حافظه در بزرگسالان می شود.حل کردن این جدول  سبب افزایش  و تقویت قدرت تمرکز و آرامش ذهنی در فرد می شود. حل کردن جدول سودوکو هم چنین ورزشی مفرح و مفید برای مغز محسوب می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *