آووکادو بخورید تا جوان بمانید

 

 آووکادو میوه‌ای سبز رنگ با هسته‌ای درشت و سرشار از مواد مغذی است آووکادو  کالری زیادی  دارد به طوری که هر 100گرم آن می تواند 160کیلو کالری تولید نماید. در این مطلب شما را با خواص آووکادو آشنا می کنیم.

1- سلامت قلب وعروق

آووکادو با داشتن چربی‌های اشباع‌ نشده  فراوان  تاثیر بسزایی در سلامت قلب و عروق دارد ،سطح کلسترول‌های بد خون را کاهش می دهد.و در  حفظ رطوبت پوست نیز موثر است.

2-کاهش وزن

اگر می‌خواهید لاغر شوید بهتر است آووکادو مصرف کنید.  آووکادو به دلیل داشتن فیبر فراوان  احساس گرسنگی را در شما مهار کرده وبا مصرف آن کمتر گرسنه می‌شوید.

3-محافظت از استخوان ها وحفظ سلامتی

مصرف آووکادو ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما را تامین کرده وبه علت داشتن  ویتامین K و ویتامین Cو ویتامین ب-کمپلکس و پتاسیم  برای سلامت استخوان ،از بین بردن چین وچروک ،تقویت سیستم ایمنی وتقویت عضلات و اعصاب شما سودمند است.

خواص آووکادو چیست؟

4-پیشگیری از پیری

آووکادو ، سرشار از  آنتی اکسیدان‌ های ضد پیری است . آنتی اکسیدان‌ ها با رادیکال‌ های آزاد مقابله کرده و سبب  بهبود  عملکرد سلول‌ های بدن می شوند. آووکادو با تامینبسیاری  از آنتی اکسیدان‌ ها، مانند  ویتامین C  سلول‌ های شما را سالم نگه داشته و باعث جوانی شما می شود .

5-مناسب برای زنان باردار

مصرف آووکادو،  نیاز روزانه‌ی بدن زنان باردار را  به اسید فولیک را تأمین می‌کند. اسید فولیک موجود در آووکادو خطر ابتلا به ناهنجاری‌های جنینی را کاهش می‌دهد وبه حفظ سلامت مغزی جنین کمک می نماید.

نحوه مصرف آووکادو

آووکادو می تواند به تنهایی وبه عنوان میوه در سبد میوه شما قرار بگیرد و یا  از آووکادوی  له‌ شده  به دلیل بافت خامه ای و عطر دلپذیرش می توانید  به عنوان جایگزینی  برای سس مایونز استفاده نماییدو یا با  افزودن چند تکه آووکادو به سالادتان  از تمام خواص و موادمغذی آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *