خوردن پاستیل مفید یا مضر؟

پاستیل ،خوراکی نرم  و چسبنده با حالت لاستیکی می باشد  که در اشکال مختلف  مانند خرس ،نوشابه ،مار ،ماهی ،کرم ،میوه و توت فرنگی و با رنگ های گوناگون تولید می شود. امروزه در اکثر فروشگاه ها وسوپر مارکت ها شما می توانید پاستیل را  کنار سایر تنقلات دیگر همانند چیپس ،لواشک ،پفک پیدا نمایید .پاستیل به خاطر ظاهر زیبا و رنگ بندی متنوع و طعم نسبتا شیرین از  تنقلات مورد علاقه بچه ها می باشد و متاسفانه برخی از والدین بدون اینکه از مواد تشکیل دهنده پاستیل اطلاعی داشته باشند آن را برای کودکشان خریداری می کنند.

 

آیا خرید پاستیل برای کودکانمان صحیح است؟

پاستیل چگونه تهیه می شود؟

پاستیل از ترکیب  طعم دهنده ها، رنگ های خوراکی، شکر، شربت گلوکز و ژلاتین به دست می آید  . ژلاتین به کار رفته در تهیه پاستیل ها  از استخوان گاو  به دست می‌آید که  به پاستیل  حالت ژله‌ مانندی می‌دهد و  سبب چسبناک شدن و آب شدن آن در دهان می شود. برخی مردم هنوز بر این باورند که  که ژلاتین استفاده شده در پاستیل  خاصیت غضروف سازی دارد و برای  رشد واستحکام استخوان ها مفید است، در حالی که این باور کاملا نادرست است .

 

مضرات خوردن پاستیل 

1- پاستیل و مواد ژلاتینی  تشکیل دهنده آن باعث ایجاد اختلال در هضم می گردند.

2- پاستیل  فاقد هر گونه کالری است و افزودنی هایی نظیر  ویتامین c و مولتی ویتامین توسط کارخانه تولید کننده به این محصول به دلیل شیمیایی بودنشان ضرر پاستیل را دو چندان کرده اند.

3-مصرف پاستیل سبب  افزایش پوسیدگی دندان، افزایش قند خون ، تخریب مغز و نخاع  توسط بعضی از پروتئین های موجود در ژلاتین و انتقال بیماری های  گاو به انسان در صورت فر آوری نشدن صحیح   ژلاتین می شود .

با توجه به توضیحات بالا می توانیم نتیجه بگیریم که خوردن پاستیل ها نه تنها سودمند نیست بلکه سبب به مخاطره انداختن سلامت کودکانمان می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *