داشتن این مشخصات نشانه سلامت جسمانی شماست

1- فشار‌خون  140/90 میلی‌متر جیوه

فشارخون نرمال باید عددی در حدود 80 تا 89 روی 120 تا 139‌میلی‌متر جیوه باشد، در‌صورتی که دستگاه فشار‌سنج نشان دهد که فشارخون شما از این عدد بالاتر است، معنایش می‌تواند این باشد که شما بیشتر از دیگر افراد در برابر استرس آسیب‌پذیر هستید و ممکن است به مشکلات قلبی یا مغزی دچار شوید.هم چنین بالا تر بودن فشار بیش از 14 میلی متر نشان دهنده ابتلا به پرفشاری می باشد.

2-تری‌گلیسیریدکمتر از 150‌میلی‌گرم در دسی‌لیتر

تری‌گلیسیرید، یک نوع چربی موجود در خون است که اگر میزانش از حدی بالاتر برود، باعث ایجاد پلاک در رگ‌های خونی شده و انسداد رگ‌های خونی را به‌دنبال می‌آورد. افزایش تری‌گلیسیرید در خون می‌تواند شما را درمعرض خطر حمله قلبی یا سکته مغزی قرار دهد.

3-قند خون کمتر از 95 میلی گرم در دسی لیتر

قند خون بالا سبب افزایش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی و بروز  آسیب‌ های جبران‌ ناپذیر  به کلیه و چشم می شود پس همیشه مراقب قند خونتان باشید .

نشانه های دال بر سلامتی بدن کدامند؟

4-اندازه دور کمر کمتر از 100‌سانتی‌متر

داشتن دور کمر بالای 100 خطر  ابتلا به بیماری‌ های گوارشی و قلبی را در شما افزایش می دهد.

5-کلسترول بد کمتر از 200میلی‌گرم در  دسی‌لیتر

توليد صفرا توسط کلسترول ايجاد مي‌شود و خيلي از هورمون‌ ها هم به‌خاطر وجود کلسترول در بدن‌تان تولید و ترشح می‌شوند، اما همین ماده مهم و تاثیرگذار، اگر بیشتر از 200‌میلی‌گرم/ دسی‌لیتر در بدن‌تان تولید شود، خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی را افزایش می دهد . اگر میزان کلسترول (HDL) خون‌ شما از 240میلی‌گرم/دسی‌لیتر بالاتر است ، باید بدانید که در وضعیت هشدار به‌سر می‌برید و وقت زیادی برای نجات خود ندارید.

6- 8 ساعت خواب در شبانه روز 

شما تنها به 8ساعت  خوابیدن در  طی شبانه‌روز نیاز دارید. از نظر محققان بهتر است بخش اصلی زمان خواب‌تان هم در تاریکی شب اتفاق بیفتد و در طول روز تنها کمتر از 40دقیقه چرت بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *