در مورد حاملگی پوچ چه می دانید؟

وقتی تخمک توسط اسپرم بارور می شود عمل لقاح اتفاق می افتد سپس تقسیم سلولی آغاز شده و سلول ها شروع به تقسیم شدن می کنند، بخشی به جنین و بخشی به جفت.

بخشی که مبدل به جفت شده  کار آیی دارد و ساک حاملگی درون رحم به رشد ادامه می دهد و جفت شروع به شکل گیری می کند. اما گاهی قسمتی که باید تبدیل به جنین شود ناتوان است (احتمالا به دلیل تعداد خیلی زیاد یا خیلی کم کروموزوم).

علت سقط شدن جنین

بدن زن، ناهنجاری کروموزومی را در جنین تشخیص می دهد و چون جنین رشد طبیعی نخواهد داشت ، ادامه بارداری رابا مشکل مواجه می کند. این می تواند به علت تقسیم سلولی نابهنجار یا تخمک یا اسپرم غیرطبیعی باشد. ویا هورمون های بارداری همچنان تولید می شوند تا از جنینی که درون ساک حاملگی وجود ندارد محافظت کرده وازسقط جلوگیری کنند.

سرانجام حاملگی پوچ منجر به سقط خوبخودی می شود. اگر هورمون حاملگی کاهش پیدا کرد ، اگر خونریزی یا لکه بینی قهوه ای داشته اید بهتر است سقطتان به طور طبیعی انجام شود که ممکن است زمان بر باشد شما می‌توانید با مصرف دارو فرایند سقط جنین را تسریع ببخشید.اگر  منتظر بودن برای سقط جنین برای سلامتی شما خطرناک باشد (همچون خونریزی زیاد یا علایمی از عفونت) لازم است کورتاژنمایید.

 

چگونگی وقوع حاملگی پوچ

بارداری مجدد پس از سقط جنین

اگر دچار بارداری پوچ شده اید احتمالاً پس از گذشت چهار یا شش هفته از زمان سقط جنین  مجددا عادت ماهانه شما آغاز می شود. که پس از این دوره  وباتوجه به آمادگی جسمی وروحی خودتان می‌توانید باردار شوید، اما برخی متخصصین توصیه می کنند تا عادت ماهانه بعدی را نیز پشت سر نگذاشته اید، از این کار خودداری کنید.

اغلب بارداری پوچ فقط یکبار اتفاق می افتد وحتی متخصصین تا دو یا سه بار سقط جنین متوالی اقدام خاصی نمی‌کنند ولی پس از تکرار این امر درصدد پیداکردن علت  تست های آزمایش ویژه خون و ژنتیک را تجویز می کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *