در مورد خواص به چه می دانید؟

با فرا رسیدن فصل پاییز میوه به نیز کم کم رسیده  و آماده برداشت می شود .این میوه خوشبو و معطر گوشت خشک و کرکی با  طعمی ترش و تقریبا گس دارد .این میوه به رنگ زرد و به شکل گرد بوده و خواص بسیار زیادی دارد. از این میوه به صورت خام و در تهیه مربا و مارمالاد استفاده می شود .در این مقاله در مورد خواص به با شما صحبت خواهیم کرد.

256

میوه به چه ویتامین هایی دارد؟

به سرشار از ویتامین های A و B و c  ،ویتامین ب9 و ب6 واملاح آهکی و تانن است که با دارا بودن فیبر بالا به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.همچنین این میوه حاوی مواد معدنی نظیر آهن ،کلسیم ،منیزیوم ،فسفر ،پتاسیم ،روی می باشد.

خواص درمانی  میوه به

1-مصرف «به» برای زنان باردار توصیه شده چون علاوه بر این که  باعث می شودکودک زیبا و خوش خلق شود به تقویت رحم زن کمک کرده و مانع سقط جنین می شود.

2-مصرف میوه «به» باعث رفع حالت تهوع شده و  مصرف و بوئیدن آن موجب نشاط و تقویت قلب و مغز می‌شود، برای رفع بی‌خوابی و عصبانیت نیز کاربرد دارد.

3-مصرف به سبب تقویت معده شده و نقش موثری در بهبود بیماری های ریوی دارد.

4-این میوه مدر بوده و با افزایش ادرار در تخلیه سموم بدن مفید است.

5- به در سلامت قلب و عروق مفید بوده و عملکرد  سیستم گردش خون را بهبود می بخشد.

6-میوه به با داشتن فیبر فراوان برای افرادی که قصد دارند وزنشان را کاهش دهند میوه مفیدی محسوب می شود.

7- میوه به  از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردردها می باشد.

 

دانه به چه مصارفی دارد؟

داخل میوه‌ی «به» دانه‌هایی به رنگ قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره وجود دارد. این دانه‌ها منبع بسیار خوبی از موسیلاژ (لعاب) هستند و حدود 20 تا 22 درصد وزن دانه را لعاب روی آن تشکیل می‌دهد.دانه های به با داشتن حالت لعابی برای درمان سرفه و تنگی نفس موثر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *