در مورد غلظت خون چه می دانید؟

گلبول های قرمز خون، اکسیژن را از ریه ها می گیرند و به تمام بافت های بدن می رسانند و  تعداد آن ها  دربدن بر اساس  سن و جنس  می باشد . اگر  تعداد گلبول هاي قرمز در واحد حجم در مردان به بالاتر از 18 گرم و در خانم ها به بالاتر از 16 گرم در دسي ليتر برسد  غلظت خون اتفاق می افتد.این بیماری سبب کاهش وکندی حرکت خون در رگ ها  وقلب شده و عامل   ايجاد کننده لخته هاي خوني و یا آمبولی و سکته های قلبی و مغزی  می باشد.

غلظت خون وراه درمان این بیماری

چرا غلظت خون بوجود می آید؟

زياده روي در مصرف  غذاهاي چرب ،مصرف  گوشت قرمز ، ژنتیک ، آلودگي هوا، استعمال دخانیات ،استرس ،استفاده از روغن های جامد  از عوامل ابتلا به غلظت خون می باشد.

نحوه تشخیص این بیماری چگونه است؟

علایمی هم چون  قرمز شدن صورت، کبودي لب ها ،  خواب آلودگي،  ضعف و بي حالي، سر درد هاي غيرطبيعي و برجستگي وريد هاي چشمي می توانند دلیل ابتلا به غلظت خون باشند که پزشک مربوطه  با درخواست  آزمايشی به نام  CBC (شمارش سلول هاي خوني)و یا سنجش ميزان هموگلوبين  این بیماری را می توانند تشخیص دهند.

شیوه درمان غلظت خون :

تغییر در ساختار و سبک زندگی و پر هیز از مصرف غذا های چرب و استفاده فراوان از میوه ها وسبزیجات ( آلبالو، انار، توت سياه، تمشک، زغال اخته، ليموي تازه، موز، زرشک، آلو، انگور قرمز، کيوي و سبزيجاتي مثل سير و پياز خام، شنبليله، کاسني، ريواس، کدوي سبز و پاپريکا ( نوعي فلفل قرمز)) به همراه مصرف دارو هایی نظیر آسپرین (رقیق کننده خون ) در درمان غلظت خون سودمند است.
مصرف روزانه چاي سبز و چاي ترش و شکلات تلخ نیز می تواند روند درمان را بهبود بخشیده و از تشکیل لخته های خونی ،سکته های قلبی و مغزی ،پرفشاری خون و غلظت خون در بدن پیشگیری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *