در مورد نازایی و روش های درمان آن چه می دانید؟

اگر زن وشوهری پس از ازدواج یک سال فعالیت جنسی مستمر داشته واز هیچ گونه روش جلوگیری استفاده نکنند ولی بچه دار نشوند  این زوج دچار مشکلات نازایی می باشند. مشکلات مردانه تا  ۳۵درصد ومشکلات زنانه تا ۵۵درصد در نازایی نقش دارند. بنابراین باید به پزشک متخصص مراجعه کرده تا علت نازایی را مشخص و به درمان آن بپردازند.

انواع نازایی:

معمولا نازایی به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود در نازایی اولیه خانم تاکنون هیچ گونه بارداری را تجربه نکرده است ولی در نازایی ثانویه حداقل یک حاملگی قبلی رخ داده است.

 

در مورد نازایی چه می دانید؟

علل های ناباروری در مردان چیست؟

شایع ترین علت ناباروری  در مردان واریکوسل است که با جراحی قابل درمان می باشد.علت های دیگری که در ناباروری مردان تاثیر گذارند شامل موارد زیر می باشد:

1-انسداد مجرای منی

2-عدم وجود لوله های تولید کننده منی

3-مبتلا بودن به بیماری هایی نظیر  کم کاری تیروئید، انزال زودرس

4- مصرف بعضی از داروها مانند برخی از داروهای ضد فشار خون و داروهای اعصاب

اسپرمو گرام چیست؟

به کمک این تست تشخیصی تعداد اسپرم ها وکیفیت آن بررسی می شوند .قبل از گرفتن نمونه منی بیمار باید حداقل ۴۸ ساعت  قبل از گرفتن نمونه، از انزال پرهیز کند.

یک اسپرمو گرام نرمال چه مشخصاتی دارد؟

حجم اسپرم ها باید بین  ۲ تا ۶ میلی لیتر که دانسیته۲۰ تا ۲۵۰ میلیون اسپرم در ۱ میلی لیتر باشد .درصد اسپرم با حرکت روبه جلو باید ۵۰درصد بوده و 40تا 60 درصد نمونه نرمال باشد.
و pHنمونه بین 2.7تا 8.7 باشد.

علل نازایی در زنان چیست؟

1-مشکلات ساختاری در دستگاه تناسلی زنانه: ترشحات سرویکس   تغذیه و ذخیره وهدایت  اسپرم ها به قسمتهای بالاتر و محافظت از اسپرم ها را بر عهده دارد. رحم هم در برخی ها دو شاخه میشود هرگونه مشکل در ساختار سرویکس و رحم سبب  نازایی می شود.

2-تخمک گذاری : عدم تخمک گذاری، کم بودن تخمک هاسندرم تخمدان پلی کیستیک از  علل ناباروری در زنان است.

۳- رحم و لوله های رحمی:بررسی باز بودن لوله رحمی جزء ارزیابی های روتین در نازایی است که به دو روش  عکس رنگی از رحم و لوله های رحمی و  لاپاراسکوپی(با یک دستگاه مخصوص وارد شکم شده ولوله رحمی را نگاه می کنند)انجام می شود.

هزینه های  درمان نازایی چقدر است؟

هزينه هر دوره درمان نازایی که شامل  تشخيص دلايل نازايي ،دارو، خدمات پاراکلينيکي و اتاق عمل  می شود با توجه به  ميزان مشکلات زوج​ها بين 5/2 تا 5 ميليون تومان است که ممکن است پروسه درمانی با این هزینه بین 3 تا 4 مرحله به طول انجامد. انجام سونوگرافي و آزمايش​هاي مختلف نیز هزینه ای بین  50 هزار تا 1میلیون را ممکن است به زوج تحمیل نماید .برای درمان نازایی به مراکز سرشناس و معتبر در زمينه درمان ناباروري مراجعه کنید تا در وقت وهزینه هایتان صرفه جویی شده وبا تشخیص سریع تر علت ناباروریتان سریعتر درمان شوید.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *