اثرات درمانی پوست میوه ها

دور ریختن پوست میوه های زیر ممنوع

مصرف میوه در طی روز میان وعده ای بسیار مفید است که مواد مقوی و مغذی زیادی را به بدنتان رسانده و ویتامین های مورد نیاز بدنتان را تامین می کند .بد نیست بدانید که پس از مصرف میوه ها می توانید از پوست میوه ها نیز استفاده کرده و از خواص درمانی بی نظیری که در پوست میوه ها موجود است بهره مند شوید .در این مقاله پوست میوه هایی که کاربرد درمانی دارند را برایتان گردآوری نموده ایم تا شما را با خواص پوست میوه ها آشنا نماییم.

1- موز

این میوه سرشار از پتاسیم و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد .لایه داخلی پوست موز نیز با دارا بودن املاح معدنی و ویتامین های مفید در رفع ترک های پوستی کف پا و لکه های روی پوست و سفید شدن دندان هایتان موثر است .

خواص درمانی پوست موز

2- پرتقال

این میوه منبع غنی از ویتامین ث می باشد و پوست آن در درمان سرماخوردگی بسیار کارآیی دارد .برای درمان سرماخوردگیتان پوست یک عدد پرتقال را در سه لیوان آب بجوشانید و مقداری عسل به آن اضافه کنید و سپس آن را میل کنید .با پوست پرتقال می توانید کیف و کفش چرمیتان ر ا برق بیندازید .

خواص درمانی پوست پرتقال

3- سیب

سیب طبیب همه درد هاست و خوردن آن شما را  در برابر انواع بیماری ها واکسینه می کند .خوردن سیب با پوست اثر درمانی بیشتری دارد و حتی می توانید از پوست سیب دم نوشی برای درمان چاقی و تب خال تهیه کنید .

خواص درمانی پوست سیب

4- لیمو ترش

پوست لیموترش همانند خود لیموترش حاوی ویتامین ث زیادی می باشد .برای استحکام لثه ها و سفیدی دندان هایتان مقداری پوست لیمو ترش را در مقابل آفتاب خشک کرده و سپس آسیاب کنید و با مسواک زدن دندان هایتان  با این پودر آن ها را درخشان کنید .

خواص درمانی لیمو ترش

5- نارنج

دم نوش پوست نارنج برای درمان بی خوابی های شبانه موثر است .برای تهیه این دم نوش مقداری پوست نارنج را با عسل و مقداری آب بجوشانید و قبل از خواب آن را بنوشید تا در شب خواب آرام و راحتی داشته باشید .جوشانده پوست نارنج با پوست سبز گردو و شست و شوی موها با این جوشانده در تقویت موهایتان موثر است .

 

دور ریختن پوست میوه های زیر ممنوع

6-انار

پس از جراحی های لث و کشیدن دندان عقل معمولا با حجم زیادی از خون ریزی لثه مواجه خواهیم شد .برای جلوگیری از خونریزی شدید پس از کشیدن دندان هایتان پوست انار را بجوشانید و سپس آن را صاف کرده و با این محلول دهانتان را قرقره کنید .برای درمان لثه های چرکی کمی پودر پوست انار را بر روی آن قرار دهید تا به نزد دندان پزشکتان بروید .

خواص درمانی پوست انار

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *