ذرت گیاهی بسیار خوشمزه و مفید

 

ذرت خام  یک گیاه بسیار مغذی  جهت تامین انرژی  و به عموان یک میان موعده مفید به  شمار می آید .ذرت خام  حاوی  پروتئین ، چربی ،  کلسیم، سدیم ،پتاسیم ،فسفر، آهن ،ویتامین آ ، ویتامین ث و ویتامین های  ب۱ ،ب۲ و ب۳ می باشد .  رنگ زرد ذرت از ماده ای به نام  زئین Zeine و زیازانتین Zeaxanthine نشات می گیرد.

از خواص ذرت چه می دانید؟

خواص گیاه ذرت

1- ذرت حاوی مقادیر بالایی از زیر گروه  ویتامین های B بوده و  در افزایش متابولیسم ،تقویت ارگان های عصبی ، جوان سازی پوست و مو موثر است.

2-ذرت با دارا بودن ویتامین ث و خواص آنتی اکسیدانی در پیشگیری از سرطان موثر است .

3-ذرت منبع غنی از فیبر خوراکی می باشد و به شما در رفع   مشکلات هاضمه از بین بردن  یبوست کمک می کند .فیبر خوراکی در کاهش کلسترول و قند خون موثر بوده و از ابتلا به سرطان روده ممانعت می کند.

4-آهن و اسید فولیک موجود در گیاه ذرت در درمان مبتلایان  به کم خونی علی الخصوص  کم خونی ناشی از کمبود ویتامین  و فقر آهن می توانند مفید واقع شود .همچنین اسید فولیک موجود در ذرت در  پیشگیری  از ابتلا جنین به نارسایی‌ مادرزادی لوله عصبی نقش دارد .

5- ذرت با داشتن منیزیم سبب بهبود گرفتگی‌ های عضلانی می شود.

6- کلسیم و فسفر موجود در ذرت  در  استخوان‌ سازی و افزایش قد کودکان  تاثیر به سزایی دارد.

شیوه های مختلف استفاده از ذرت

1-بخار پز:

بهترین حالت استفاده از  ذرت، بخارپز کردن ان بدون افزودن کره و نمک می باشد .چرا که تمام خواص و ویتامین های موجود در ذرت حفظ شده و مصرف آن برای بدن کاملا مفید می باشد .

2-کباب کردن ذرت  و به دست آمدن بلال:

ذرت‌های کبابی یا همان بلال اگر  موقع کباب شدن نسوزد و از آب نمک زیادی برای آن استفاده نشود در جایگاه دوم شیوه های مصرف ذرت قرار دارد.

3-ذرت بو داده پاپ کورن:

مصرف به اندازه پاپ کورن  به عنوان یک میان‌ وعده سالم با دارا بودن  فیبر بالا اثرات خوبی در سلامت و بهبود فعالیت دستگاه گوارش وتناسب اندام دارد .پاپ کورن را به صورت ساده و بدون مواد افزودنی نظیر کره‌ و یا نمک مصرف نمایید ..

4-ذرت مکزیکی :

این شیوه از پخت ذرت که همراه با پنیر پیتزا کره آبلیمو سس ها وادویه های  مخصوص وقارچ می باشد بسیار خوشمزه و درعین حال دارای کالری بالایی می باشد ما پیشنهاد می کنیم با خواندن مطالب بهترین نوع استفاده از ذرت را برای حفظ سلامتیتان انتخاب کنید و مانند هر ماده غذایی دیگر در مصرف ذرت افراط نکنید .

کاکل ذرت چه خواصی دارد؟

قبل از رسیدن کامل ذرت  کاکل آن را چیده و به سرعت خشک می کنند . کاکل ذرت حاوی گوگرد، فسفر، آهن،کلسیم، منیزیم،پتاسیم می باشد . کاکل ذرت مدر بوده و سبب پاکسازی دستگاه ادراری و از بین بردن التهابات کلیه و سنگ های موجود در کلیه و مثانه می شود .بدین منظور 30 گرم کاکل ذرت  را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت پنج دقیقه دم کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *