راهکارهای خانگی برای درمان موهای چرب

اغلب کسانی که موهای چرب دارند، در مراقبت از موهای خود دچار مشکل می شوند. برای رفع این مشکل از شامپوهای مخصوص موهای چرب، شامپوی مخصوص پوست های خشک و حتی شامپو بچه برای شستشوی سر بهره ببرید. موهای چرب باید هر روز با آب سرد یا ولرم شسته شوند، اما شامپو نباید مدت زیادی روی سر بماند. شستشوی مرتب، چربی موها را کم می کند.
برای رفع چربی موهای بسیار چرب، یک فنجان سرکه را با چهار فنجان آب مخلوط کرده و از این محلول برای شستشوی موها استفاده کنید. در صورت استفاده از این روش، دقت کنید پوست سرتان تا حد ممکن آغشته به محلول سرکه نشود.موهای رنگ شده بر ترشح بیشتر چربی از غده های زیر پوست سر موثرند. بدین ترتیب چربی موها نیز بیشتر می شود.پس از رنگ کردن مکرر موهای چرب پرهیز کنید.
درمان موهای چرب

مصرف مواد غذایی سالم و نوشیدن مکرر مایعات، بر کاهش خشکی پوست موثر است. همچنین نوشیدن آب نه تنها برای رفع مشکل موهای چرب مفید است، بلکه به سلامت پوست شما نیز کمک می کند.چنانچه موهایی بسیار چرب دارید، بهتر است از نرم کننده مو استفاده نکنید.

 عصارۀ این گیاهان (سدر،برگ بو،و مورد سبز )را به آخرین آبِ آبکشی موهای تان اضافه کنید.ویا چند قطره عصارۀ این گیاهان را در یک بطری یک لیتری که پر از آب شده، بریزید، سپس به خوبی تکانش دهید تا مخلوط شود سپس آن را روی تمام موهای تان بپاشید.

مقداری آب وسرکه سیب را باهم مخلوط کرده واین مخلوط را داخل اسپری ریخته و موهایتان را با آن کاملاً اسپری کنید. سپس موها را با آب گرم آب کشی کنید .همچنین شستن مو با چای ویا مائ الشعیر نیز موهای چربتان را درمان کرده وباعث کاهش چربی آن می شود. ماءالشعیر دارای اثر خشک کنندگی وچای با داشتن اسید تانیک دارای خاصیت قابض بودن می باشد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *