راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان

1- مسواک بزنید

مسواک زدن  یکی از موثر ترین روش ها برای حفاظت از مینای دندان است .  وجود باکتری های غذایی در بین دندان ها میتواند موادی تولید کند که به پوسیدگی شما شدت بخشد.پس  سعی کنید تا با دقت اطراف دندان هایتان را  مسواک بزنید. از مسواک با برس های نرم استفاده کرده و هنگام مسواک زدن به هیچ عنوان مسواک را به دندان های خود فشار ندهید. حتما شب ها قبل از خواب مسواک بزنید .

2- خمیردندان مناسب دندان هایتان را انتخاب کنید

فلوراید یک ماده ی باکتریوستاتیک میباشد بدین معنی که میتواند از دو یا چند برابر شدن باکتری ها در دهان و دندان شما جلو گیری کند. پس همیشه از خمیر دندان های حاوی فلوراید استفاده کنید. شما می توانید برای ماندگاری بیشتر  از خمیردندان های فلوراید ژل استفاده کنید.

راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان

3- آب نمک  موثر در پیشگیری از پوسیدگی دندان ها

نمک از دیرباز برای التیام بخشیدن به زخم های باز بوده است. اکنون نیز دندان پزشکان در صورت نیاز به بیماران خود قرقره کردن آب نمک را توضیه میکنند، چرا که با خاصیت سود نمک و قدرت کشتار باکتری ها، رشد پوسدگی دندان متوقف شده یا پیشرفت آن کند خواهد شد. بدین منظور یک قاشق چایخوری نمک خوراکی را در یک فنجان آب گرم ریخته و کاملا به هم بزنید. این حرکت را روزی سه بار و تا مدت لازم تکرار نمایید تا از پیشرفت باکتری های ساینده ی دندان شما جلوگیری شود.

4- آدامس بجوید

جویدن روزانه ی آدامس ها به خصوص آدامس های حاوی زایلیتول  کمک بسیاری به متوقف کردن پیشرفت پوسیدگی دندان ها میکند. جویدن این گونه آدامس ها با فعال کردن هر چه بیشتر غدد بزاقی سبب شستشوی دهان و دندان های شما می شود .

5- پنیر بخورید

کازئین موجود در پنیر می تواند از پوسیدگی بیش از حد دندان جلو گیری کند .کلسیم  موجود در پنیر به مقاومت و بهبود جنس دندان ها کمک شایانی میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *