راههای افزایش شیر مادر

هنگام به دنیا آمدن فرزند وزایمان ترشح هورمون پرولاکتین  در سینه ها افزایش می یابد.برای اینکه شیر کافی ومناسب برای فرزندتان داشته باشید وشیرتان افزایش داشته باشد خواندن موارد زیر توصیه می شود.

 

images (3) 1-در ابتدای  شیردهی، شیر مادر آبکی تر بوده  و به تدریج به مقدار چربی آن افزوده می شود، بنابراین هر چه مدت شیردهی طول بکشد، نوزاد از چربی بیشتری استفاده می کند و کاملا سیر می شود و در نتیجه فاصله بین دو مرحله شیردهی نیز بیشتر خواهد شد .

2- مصرف زیاد  مایعات سبب ازدیاد شیرمادر می شود .مانند مصرف آبمیوه های تازه و مصرف میوه و سبزی های تازه

3- قرار گرفتن کمتر مادر در محیط پر استرس

4- استراحت کردن وتغذیه مناسب  به مقدار کافی توصیه ما به مادران شیرده می باشد.

5- مادران شیرده حداقل 500 کالری بیشتر از حالت عادی در روز نیاز دارند.

6-مصرف گیاه رازیانه وشنبلیله برای افزایش تولید شیر مادرکار آمد می باشد .این گیاهان را بطور جداگانه  به صورت دمنوش مصرف کنید.

 

7-مصرف موادی مانند ماکارونی کله پاچه آبگوشت  خرما ونوشیدنی مانند دلستر نیز در افزایش شیر مادر موثر است.

توصیه هایی برای افزایش چربی شیر مادر

به نوزاد خود اجازه دهید تا یک سینه را کاملا بمکد و سپس از سینه دیگر به او شیر دهید.

اگر پزشک متخصص اطفال تشخیص دهد که میزان رشد کودک شما کندتر از حد طبیعی است و میزان چربی دریافتی او از شیر مادر کم است، می توانید به این طریق عمل کنید :

قبل از شیر دادن به نوزاد خود، ابتدا چند دقیقه شیر سینه خود را دوشیده و سپس به کودک خود شیر دهید، زیرا شیر ابتدایی سینه ها حاوی مقادیر زیادی آب است و قسمت انتهایی آن حاوی مقادیر زیادی چربی می باشد. البته برای مدت طولانی این روش شیر دادن اصلا توصیه نمی شود و حتما باید با پزشک خود در این باره مشورت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *