کودک شش تا نه ماهه

رشد و نمو کودک از شش تا نه ماهگی

رشد حرکتی

کودک در هفت ماهگی در حالی که روی شکم خوابیده است قادر است شیئی را تعقیب کند و اگر در دسترس او باشد آن را بردارد. در هشت ماهگی بدون کمک و تکیه گاهی در حالی که ستون فقرات او خم نیست ، می نشیند. در سن نه ماهگی اگر دو دست او گرفته شود می تواند برای مدت کوتاهی بایستد و حتی چند قدم بردارد. در نه تا ده ماهگی بیشتر کودکان یاد گرفته اند که چهار دست و پا راه بروند.

کودک شش تا نه ماهه

چشم ها و دست ها

کودک از شش تا نه ماهگی به جای گرفتن اشیا با کف دستانش ، اشیا را با شست و انگشتانش می گیرد. در نه ماهگی به علت حس کنجکاوی انگشت سبابه خود را به اشیا می زند و لمس می کند.در این سن است که کودک می تواند با شست و انگشتان خود یک گلوله را به صورت حرکت گاز انبری بردارد و شکلات و شیذینی را پس از برداشتن با انگشتان خود نگه دارد.

رشد تکلم و شنوایی

کودک در هشت ماهگی امکان دارد کلمات بی صدا و نامفهومی مانند با با ما ما دا دا بدون اینکه این کلمات برای او معنی واقعی داشته باشند، ادا کند. در نه ماهگی ممکن است سرفه و صدای دیگران را تقلید کند و برای جلب توجه دیگران فریاد بکشد. در نه ماهگی دست خود را به عنوان خداحافظی ممکن است تکان دهد. از هفت ماهگی می تواند سر خود را به طرف محل صدایی که اطراف او ایجاد شده است بچرخاند.

رشد اجتماعی و بازی کردن

کودک در نه ماهگی هنگام شیر خوردن بطری شیر را با هر دو دست می گیرد ، نان و بیسکوییت را با دست گرفته و گاز می زند و می خورد. صورت خود را در مقابل نا آشنایان مخفی می کند. موقعی که شی مطلوب او یا اسباب بازی او را مخفی کنند، گریه می کند تا آن را به دست آورد و زنگوله و جغجغه را می تواند با دست بگیرد و بجنباند. در نه ماهگی برای مادر مشکل است کودکی که به آسانی به خواب میرفت را بخواباند. موقعی که مادر می خواهد از اتاق بیرون برود کودک گریه می کند ولی با صحبت کردن مادر با او آرام می شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *