رنگ وشکل مدفوع بیماری هایتان را برملا می کنند

آیا می دانستید رنگ مدفوع شما می تواند در شناسایی بیماری های دستگاه گوارش مفید باشد ؟استفاده از آزمایش مدفوع و تست خون منفی در مدفوع می تواند بیماری ها و سرطان های دستگاه گوارش را به خوبی مشخص کرده و درتشخیص درست بیماری به پزشک کمک می کند .

رنگ مدفوع و برملا کردن بیماری ها

مدفوع طبیعی چه خصوصیاتی دارد؟

رنگ مدفوع طبیعی  قهوه‌ای کمرنگ تا پررنگ  بوده و غلظت آن  معمولی میی باشد و  باید بدون فشار و درد از بدن خارج شود.

چرا مدفوع رنگی است؟

رنگ مدفوع معمولاً به‌خاطر وجود صفرا و  بیلی‌روبین موجود در آن است.بیلی‌روبین از تخریب هموگلوبین و گلبول‌های قرمز خون حاصل می‌شود.

انواع رنگ مدفوع

1- مدفوع سیاه رنگ

در اثر مصرف قرص آهن و خونریزی از دستگاه گوارش رنگ مدفوع سیاه می شود اما در خونریزی های دستگاه گوارش رنگ مدفوع سیاه شده و  بسیار چسبناک و به همراه بوی بسیار بدی می باشد .

2- مدفوع کم‌ رنگ

مصرف  زیاد برنج یا غذا های کم‌رنگ، 1 تا 2 روز مدفوع را کم‌رنگ می کند. اگر این کم‌رنگی مدفوع بیش از یک هفته طول بکشد، ممکن است شما مبتلا به بیماری‌های کبدی  وعدم کارکرد درست لوز المعده باشید .

3-مدفوع آبکی

عفونت باکتریایی یا ویروسی  سبب می شود بدن شروع به تولید سم کرده  و در نتیجه آب آزاد می شود.در نتیجه مواد خیلی سریع از سیستم گوارش عبور می کنند تا بدن از شر آنها خلاص شود.

4-مدفوع باریک

مدفوع باریک نشانه ای از سرطان روده یا وجود پولیپ روده بوده و کلا وجود هر گونه توده ای که در مسیر روده ایجاد انسداد کند، باعث عبور مواد به صورت
باریک تر می شود.

5-مدفوع چرب  و بدبو

اگر بدن در جذب چربی از غذای مصرفی دچار مشکل شود، چربی در مدفوع ظاهر می گردد. در نتیجه مدفوع زرد رنگ، به صورت چرب و بسیار متعفن و به صورت شناور دفع می شود. بیماری های شکمی باعث بروز اختلال در جذب و مدفوع چرب و بد بو می شوند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *