روش های درمان زکام بهاری در طب سنتی

زکام بهاری ،نوعی واکنش التهابی بافت مخاطی بینی است  که موجب احتقان بینی ، آبریزش و کاهش حس بویایی می شود و آلرژیک محسوب می شود . در گرده افشانی بهاری ،گل ها و گیاهان کسانی که به این گرده ها حساسیت دارند ، دچار این التهاب می شوند.

این التهاب حس ناخوشایندی ایجاد می کند که عمدتا با احتقان بینی ، خارش بینی ، عطسه و آبریزش همراه است که در طب جدید معمولا برای رفع آن از آنتی هیستامین ، انواع قرصها و شربتهای دیگر استفاده می شود اما در طب سنتی از چندین روش طبیعی برای مقابله با این بیماری وجود دارد .

رفع زکام بهاری در طب سنتی

روش های طب سنتی در رفع زکام بهاری

شما میتوانید 30گرم گل بابونه را با 15گرم گل آویشن شیرازی و 15گرم برگ مریم گلی مخلوط کنید و خوب کوبیده و نرم کنید . سپس یک قاشق غذاخوری از مخلوط بدست آمده را را در یک لیوان آب جوش ریخته و بگذارید 25دقیقه دم بکشد . سپس از صافی رد کرده و روزی سه بار و هر بار یک فنجان میل نمایید. البته مصرف اویشن در زنان باردار ممنوعیت داشته وسبب سقط جنین می شود.

همچنین می توانید 6 گرم به دانه 10 دانه عناب  و 18 دانه سپستان تهیه نمایید. ابتدا عناب و سپستان را خرد کنید و به مدت 5 بجوشانید .سپس آنرا صاف کرده و  موسیلاژ به دانه اضافه کنید در خاتمه به داروی حاصل کمی شکر یا خاک قند اضافه کرده و روزی دوبار میل کنید.

برای رفع گرفتگی بینی خود از اسانس گیاه مرزنجوش استفاده کنید . همچنین چهار گرم آن را کوبیده و در یک لیوان آب جوش بریزید به مدت سی دقیقه بگذارید تا دم بکشد و پس از صاف کردن محلول بدست آمده روزی سه بار و هر بار یک فنجان از محلول بدست آمده میل کنید.

گنجاندن میوه و سبزیجات و چربی امگا 3 در رژیم غذایی نیز تا حد زیادی می تواند به کاهش این التهابات کمک کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *